اهمیت آب برای کشور از نفت بیشتر است

اهمیت آب برای کشور از نفت بیشتر استکاشان فردا – اهمیت آب برای کشور از نفت بیشتر است.

مدیر امور آبفای شهر کاشان، آب را مایعی استراتژیک دانست که از اهمیت مضاعفی نسبت به نفت برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، «حبیب‌الله کریمی» پیش از خطبه‌های نمازجمعه کاشان به ارزش و قداست آب از دیدگاه قرآن پرداخت و اظهار داشت: آب از اهمیت بیشتری نسبت به نفت برخوردار است زیرا نیاز کشور به آب انکار‌ناپذیر است.

کریمی افزود: امروزه نزاع‌ها بر سر آب در کشورهای همجوار شروع شده و طبق پیش‌بینی کارشناسان قطعا درگیری و جنگ بر سر آب افزایش خواهد یافت پس مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب برای همه ضروری است.

بیشتر بخوانیم:
+ تغییر رویه ندهیم، دچار فقر آب می‌شویم

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد کره زمین را آب فرا گرفته که تنها ۲/۵ درصد آن آب قابل شرب است و از این مقدار ۱/۵ درصد به صورت برف و یخ در قطب‌ها وجود دارد، ۵/. درصد به صورت آب‌های موجود در اعماق زمین و تنها ۵/. درصد ار کل آب قابل دسترس است.

وی افزود: میانگین بارش در دنیا سالانه ۷۵۰ میلی‌متر است ولیکن این مقدار در ایران ۲۵۰ میلی‌متر است لذا باید سه برابر کشورهای پر آب صرفه‌جویی کنیم، که متاسفانه اینگونه نیست.

کریمی با بیان این مطلب که منابع آبی ما امانت‌هایی هستند که باید برای نسل های آینده نیز نگهداری شوند گفت: دشت کاشان به دلیل نزدیکی به دریاچه نمک و احاطه شدن‌ توسط کوه ها با کمبود آب در سفره زیرزمینی و چاه ها مواجه است و این موضوع نیاز به صرفه جویی آبی را دو چندان میکند.

مدیر امور آبفای شهر کاشان با اشاره به اینکه متاسفانه با مصرف بی رویه آب در بخش‌های کشاورزی و شرب و صنعت سفره های زیر زمینی را تا حدود زیادی خالی کرده ایم افزود: در حال حاضر منابع ما تامین کننده آب مورد نیاز نیستند و در وضعیت آبی بدی به سر می بریم که چنانچه نگرش و تغییری در رویه مصرف خود ندهیم با فاجعه جبران ناپذیر و نهایتا با قطعی آب رو به رو خواهیم شد.

کریمی در پایان از مردم خواست تا با اصلاح الگوی مصرف آب از سختی و مشقت آینده منطقه بکاهیم و برای خود و فرزندان‌مان زندگی بدون آب را که میسر نخواهد بود فراهم نکنیم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.