اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی جان ۳ بیمار را نجات داد

اهدای عضو اهدای زندگیکاشان فردا – اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی جان ۳ بیمار را نجات داد.

معادن درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: اهدای سه عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.

دکتر محمد حاجی‌جعفری ضمن اشاره به اهدای عضو یک شهروند بیمار مغزی کاشانی اظهار داشت: بیماری ۳۸ ساله به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد.

وی با بیان اینکه با مراجعه بیمار بلافاصله اقدامات درمانی آغاز شد، افزود: متاسفانه وضعیت بیمار وخیم بود و به دلیل وخامت شرایط بیمار و با وجود تلاش پزشکان و پرسنل، اقدامات درمانی نتیجه داد و بیمار دچار مرگ مغزی شد و اقدامات لازم در راستای اهداف عضو آغاز شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مرگ مغزی بیمار توسط پزشک معالج تایید شد، ابراز داشت: با صحبت با خانواده بیمار رضایت در راستای اهداف عضو بیمار مذکور اخذ شد و پیکر وی جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

بیشتر بخوانیم:
+ اعضای بیمار مرگ مغزی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

وی با بیان اینکه این بیمار سومین بیماری است که سال جاری در کاشان اعضای خود را اهدا کرده است، گفت: پس از بررسی تیم پزشکی کلیه‌ها، کبد و نسوج بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند مود تایید قرار گرفت و توانست این بیمار کاشانی جان حداقل سه بیمار را نجات دهد.

اهدای عضو زندگی دوباره

دکتر حاجی‌جعفری با بیان اینکه یک بیمار مغزی می‌تواند تا هشت بیمار نیازمند پیوند را از مرگ حتمی نجات دهد، تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد و این نشان از اهمیت اهدای عضو بیماران مرگ‌ مغزی است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری که دچار مرگ مغزی شده، تنها با دستگاه زنده است و اگر این دستگاه‌ها از او جدا شود فوت می‌شود و بر همین اساس اولیای دم باید بدانند که با امر خداپسندانه اهدای عضو می‌توانند علاوه بر نجات نیازمندان، روح و جسم عزیزشان را در افراد دیگر حس کنند.

شهروندان نیز می‌توانند برای داشتن کارت اهدا در سایت ehda.ir نام‌نویسی یا از سامانه ۳۴۳۲ استفاده کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:         https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.