اعضای بیمار مرگ مغزی به چند انسان زندگی دوباره بخشید

اعضای بیمار مرگ مغزی به چند انسان زندگی دوباره بخشیدکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

دکتر محمد حاجی‌جعفری با اشاره به اهدای عضو چهارمین بیمار مرگ مغزی در منطقه کاشان از بتدای سال جاری اظهار کرد: اقدامات درمانی برای این بیمار پس از پذیرش بی‌درنگ آغاز شد فورا برای آن آغاز شد اما با وجود تلاش‌ها بیمار متاسفانه دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: با تلاش همکاران در بخش درمان خانواده مرحوم حسین چراغ‌سحر بیدگلی به اهدای عضو اعضای قابل اهدای نامبرده رضایت دادند.

بیشتر بخوانیم:
+ اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی جان ۳ بیمار را نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه قلب، کبد، کلیه و نسوج این بیمار به بیماران نیازمند اهدا و به آن‌ها حیات دوباره بخشید، ابراز داشت: این بیمار اهل شهرستان آران و بیدگل یک کلیه خود را پیش از مرگ مغزی اهدا کرده بود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری که دچار مرگ مغزی شده، تنها با دستگاه زنده است و اگر این دستگاه‌ها از او جدا شود فوت می‌شود و بر همین اساس اولیای دم باید بدانند که با امر خداپسندانه اهدای عضو می‌توانند علاوه بر نجات نیازمندان، روح و جسم عزیزشان را در افراد دیگر حس کنند.

شهروندان نیز می‌توانند برای داشتن کارت اهدا در سایت ehda.ir نام‌نویسی یا از سامانه ۳۴۳۲ استفاده کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.