دریافت سند کاداستر برای ۱۵۴۹ هکتار از زمین‌های دولتی کاشان

دریافت سند کاداستر برای ۱۵۴۹ هکتار از زمین‌های دولتی کاشانکاشان فردا – دریافت سند کاداستر برای ۱۵۴۹ هکتار از زمین‌های دولتی کاشان.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان از دریافت سند تک‌برگ برای ۱۵۴۹ هکتار از زمین‌های دولتی در شهرهای جوشقان قالی و قمصر در این شهرستان خبر داد.

مجتبی آراسته گفت: با انجام عملیات ثبت، نقشه‌برداری و ایجاد کدهای کاداستر، برای ۱۵۲۷ هکتار اراضی دولتی در منطقه جوشقان قالی، معروف به مراتع شمال جاده کامو به قهرود سند تک‌برگ دریافت شد که خارج از حریم شهر قرار دارد.

وی افزود: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تعامل اداره ثبت قمصر، ۲۲ هکتار در منطقه بن‌رود قمصر نیز دارای سند تک برگ شد که در محدوده حریم شهر قمصر مشخص شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ لزوم حفظ اصالت و بافت تاریخی کامو و چوگان

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان، تاکید کرد: با صدور این اسناد، زمین‌های دولتی در بخش بزرگی از مناطق جوشقان قالی و قمصر به رسمیت شناخته شد که ارزش تقریبی آن بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

آراسته تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال ۱۳۹۴، اصلاح نقشه‌های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری در کنار وظایف اصلی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی گفت: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می‌کند.

آراسته افزود: اصولی‌ترین راهکار برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، دریافت سند مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است که پیگیری‌های قانونی در حال انجام است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.