مردی که قلم و تحلیلش در صدر بود

مهدی سلطانی‌رادکاشان فردا – مردی که قلم و تحلیلش در صدر بود.

مرد نجیب و دوست‌داشتنیِ تحلیل و توصیف در سینما و فوتبال درگذشت. دو پدیده به ظاهر بی‌ربط اما مشترک در نیاز به توان نقش‌آفرینی هنرمندانه و مملو از عاشقان فراوان.

«حمیدرضا صدر» با این که از حرفه‌ای‌های تحلیل و نقد سینما بود، اما آرزو می‌کردی وقتی کارشناس برنامه‌های فوتبالی تلویزیون است، مجری حرفی از خداحافظی و پایان برنامه به میان نیاورد.

دقیق نمی‌دانم ولی گویا غیبت همیشگی صدر در تلویزیون، کمی پیش از حذف «عادل فردوسی‌پور» از این مدیوم به عنوان مجری و گزارش‌گر رقم‌خورد تا کناررفتن این زوج کارشناس- مجری که در میان مردم محبوب بودند، مخاطبان بسیاری را بابت تهی‌شدن رسانه رسمی از تولیدات جذاب و در عین حال، کمی تفکربرانگیز دست‌کم در بخش برنامه‌های فوتبالی سرخورده کند.

مردی که قلم و تحلیلش در صدر بود

گزافه نیست اگر بگوییم او با عزمی ستایش برانگیز در تحقیق و پژوهش و همچنین جادوی دایره لغات بی‌پایانش، بیننده و مخاطب کتاب‌هایش را سحر می‌کرد و این است که اکنون غم رفتنش، را با تاسفی بزرگ همراه کرده.

حدود سه سال پیش در آستانه جشنواره فیلم فجر به عنوان رابط میان یک مجموعه بزرگ فعال کتاب در کاشان با صدر، از او خواستم برای یک برنامه و نشست ویژه با موضوع کتاب میهمان شهر کاشی و گلاب باشد.

حمیدرضا صدر، ضمن تمجید از شهر کاشان، تمرکزش روی جشنواره فیلم فجر و سپس یک سفر را عامل نپذیرفتن این دعوت دانست وگرنه حضور مغتنمش در شهر سهراب میان اهل ادبیات و کتاب حتا برای چند ساعت بی‌گمان جذاب و شوق‌برانگیز می‌نمود.
روحش شاد.
مهدی سلطانی‌راد ـ کانال وقایع اتفاقیه
از این نویسنده:
+ شرحی بر تنوع رفتار ارگانی با رسانه در کاشان

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.