ابتلاء خانوادگی کرونا با مهمانی و دورهمی‌ها روبه‌افزایش است

ابتلاء خانوادگی کرونا با مهمانی و دورهمی‌ها روبه‌افزایش استکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اعلام کرد:‌ از روز دو‌شنبه هفته گذشته موارد جدید مثبت کرونا به بیش از ۱۰۰ مورد در روز رسیده است.

دکتر مهدی دلاوری گفت: در حال حاضر ۲۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی و ۳۰ بیمار در بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۳۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با تصریح بر اینکه نیروهای بهداشت و درمان با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به همشهریان در کنترل و مبارزه با کووید-۱۹ هستند ادامه داد: بازرسی‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای بطور مرتب و منظم انجام می‌شود، اما متاسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مطلوب نیست.

دکتر دلاوری افزود: با نگاه خوشبینانه ۵۰ درصد مردم ماسک می‌زنند و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، و بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد ابتلا خانوادگی به دلیل حضور در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با یادآوری سرعت انتقال بسیار بالای سویه هندی ویروس یادآور شد: روز به روز بر تعداد افراد مثبت سرپایی و بستری اضافه می‌شود. در حال حاضر علاوه بر بیماران کرونایی، سایر بیماران نیز در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند و تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر دلاوری خاطرنشان کرد: در واقع بیماران جدید بلافاصله جایگزین افراد ترخیص‌شده می‌شوند، و بدون شک ادامه این روند بیمارستان‌های ریفرال ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی لازمه موفقیت در برنامه‌های مبارزه و کنترل کرونا را همکاری همه‌جانبه ارگان‌های مختلف دانست و گفت: دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط مراکز شهرستان‌ها به تمامی ادارات و دستگاه‌های مختلف ارسال شده است، از همه این عزیزان تقاضا داریم دانشگاه علوم پزشکی را در این امر مهم یاری کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.