قدرت سرایت کرونای هندی ۶۰ برابر بیشتر انواع دیگر کروناست

دکتر مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشانکاشان فردا – رئیس مرکز بهداشت کاشان با هشدار درباره شدت انتشار کرونای دلتا (هندی) اعلام کرد: قدرت سرایت این سویه ۶۰ برابر بیشتر از انواع دیگر کرونا است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود دهقانی وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را قرمز اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۷ مورد قطعی و ۳۰۰ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در این منطقه شناسایی شده است.

وی آبریزش بینی، تب و گلودرد از علائم شایع کرونای هند و شبیه سرماخوردگی بیان کرد و با تاکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ماسک‌زدن نباید فراموش نشود، ادامه داد: حتی افرادی که واکسن کرونا زده‌اند باید در تجمع‌ها هم‌چنان از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان سرایت‌پذیری ویروس دلتا را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: هر بیمار می‌تواند شمار زیادی را مبتلا کند بنابراین مردم باید با رعایت‌کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حواس‌شان به این نوع ویروس باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ بستری بیماران کرونا در سالن ورزش دانشگاه پزشکی کاشان

دکتر دهقانی با انتقاد از ساده‌انگاری شهروندان نسبت به ویروس کرونا، تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نباید در فضای سرپوشیده و بدون تهویه تجمع کنند و در صورت اجبار بهره‌گیری از ۲ ماسک سه‌لایه و پارچه‌ای به آنان توصیه می‌شود.

قدرت سرایت کرونای هندی ۶۰ برابر بیشتر انواع دیگر کروناستافزایش قابل‌توجه شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در منطقه کاشان از ۱۵۸ مورد در روز گذشته به ۲۶۷ مورد، سبب برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در فرمانداری کاشان شد و دکتر محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد که روزهای سیاه کرونایی در صورت تداوم رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیش است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.