بیش از ۱۰۰ تن نعنا در برزآباد کاشان برداشت شد

بیش از ۱۰۰ تن نعنا در برزآباد کاشان برداشت شدکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان اعلام کرد: بیش از یک‌صد تن محصول نعنا از مزاریع روستای برزآباد این شهرستان برداشت شد.

به گزارش صداوسیما رضا مظلومی گفت: در حال حاضر ۶۰ خانوار در زمینه کاشت، برداشت، برداشت و فرآوری نعنا در کاشان اشتغال دارند.

مظلومی با اشاره به اینکه مرغوب‌ترین نعنا کشور از نظر عطر، طعم و خاصیت در منطقه کاشان کشت می‌شود افزود: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن عرق نعنا و اسانس آن در این منطقه استحصال می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ برداشت بیش از ۶ هزار تن نعنا از مزارع کاشان

وی گفت: بیشترین اسانس نعنا در گل این گیاه وجود دارد و نعناهایی که به گل نشسته‌اند برای اسانس‌گیری مرغوب‌تر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی منطقه روستای برزاباد، فین، حسن‌آباد و راوند به کشت این محصول اختصاص دارد افزود: شهرستان کاشان با ۳۰ کارخانه صنعتی و هزار و ۲۰۰ کارگاه گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی سنتی بزرگ‌ترین قطب صنایع فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی کشور محسوب می‌شود.نعنا

نعنا یا نعناع، از سبزی‌های خوراکی و خوش‌بویی است که خواص دارویی فراوان دارد.

در آشپزی از برگ‌های خشک یا تازه نعناع برای عطرنعنایی آن استفاده می‌شود. برگ‌های نعنا دارای طعمی گرم، تازه، معطر، شیرین با طعم نهایی خنکی هستند و در چای، نوشیدنی، ژله، شربت، آب نبات و بستنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نعناع در اصل به عنوان گیاه دارویی برای درمان درد و نفخ معده و دردهای قفسه سینه مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

جوهر نعنا موجود در روغن اسانس نعناع ماده مورد استفاده در بسیاری از مواد آرایشی و برخی عطرها، قرص‌ها و جویدنی‌ها (آدامس) است. همچنین از جوهر نعنا و اسانس آن در رایحه درمانی برای درمان حالت تهوع پس از عمل جراحی استفاده می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.