دسترسی به تپه تاریخی سیلک از مسیر اصلی گردشگری کاشان

دسترسی به تپه تاریخی سیلک از مسیر اصلی گردشگری کاشانکاشان فردا – مدیر پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی سیلک کاشان گفت: سیلک بعد از ۹۰ سال از مسیر اصلی گردشگری کاشان که همان خیابان امیرکبیر است، در دسترس خواهد بود.

به گزارش ایلنا، جواد حسین‌زاده با اشاره به آنکه وضعیت و شرایط حفاظتی این محوطه پایدار است گفت: به کمک دادستان، شهرداری و فرمانداری توانستیم تا اندازه‌ای ساخت‌وسازها را کنترل کنیم. گرچه هنوز ساخت‌وساز متوقف نشده و نمی‌شود، اما به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌شود و تلاش بر آن است که جلوی ساخت‌و‌سازهای جدید که در حریم درجه یک و عرصه سیلک انجام می‌شود، گرفته شود.

به گفته او، طی دو سال گذشته اجرای ۱۸ مورد حکم را شاهد بودیم. این امر برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای جدید بسیار تاثیرگذار بود. از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیز سعی کردیم درباره اهمیت تپه سیلک و این محوطه آگاهی‌بخشی کنیم.

بیشتر بخوانیم:
+ اهتمام ویژه شهرداری برای حفظ حریم سیلک در دو سال گذشته

این عضو هیئت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه کاشان یادآور شد: برخی مراسم‌ها از جمله کارگاه‌های عکاسی و رونمایی از کتاب در سیلک برگزار شد. حتا از برخی انجمن‌های مردم‌نهاد دعوت شد تا در این محوطه تاریخی حاضر شوند.

حسین‌زاده اذعان گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ داریم، خرید و تملک زمین‌ها جهت ایجاد مسیر دسترسی جدید از محور اصلی امیرکبیر به سیلک است که تاکنون یک پلاک از ۳ پلاک خریداری شده و درحال آماده‌سازی و تهیه طرح ورودی هستیم که طی دو هفته آینده محقق خواهد شد.

به گفته وی دو ملک دیگر در حال کارشناسی هستند و طی دو ماه آینده خریداری خواهند شد و سیلک بعد از ۹۰ سال از مسیر اصلی گردشگری کاشان که همان خیابان امیرکبیر است، در دسترس خواهد بود.

او همچنین از آماده‌سازی پروانه ثبت جهانی سیلک خبر داد و گفت: بیش از ۲۵ سال از ثبت سیلک در فهرست موقف یونسکو می‌گذرد اما فعالیت خاصی برای ثبت آن انجام نشده. سعی ما برآن است تا بتوانیم طی سال آینده پرونده ثبت جهانی سیلک را ارائه دهیم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.