تقدیر از شهرداری کاشان در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

تقدیم بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشان به شورای شهرکاشان فردا – مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری گفت: شهرداری کاشان با مشارکت فعال در هفدهمین کنفرانس جهانی شهرهای تاریخی ۲۰۲۱ که با موضوع «میراث تاریخی به عنوان مبنای هویت ملی و منطقه‌ای» در شهر کازان (روسیه) برگزار شد، با نامه رسمی «ایلسور متشین» شهردار این شهر مورد تقدیر قرار گرفت.

مهدی بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، با بیان اینکه این رویداد بین‌المللی شهرداران، اعضای لیگ شهرهای تاریخی و متخصصان در موضوع حفظ سنت‌های بومی از سراسر جهان را گرد هم آورد، اظهار کرد: در کل، ۶۵ شهر از ۲۰ کشور جهان از تجارب این کنفرانس بهره‌مند شدند که ۳۹ شهر از آن‌ها از جمله شهرهای ایرانی کاشان، یزد، شیراز، سمنان و… اعضای لیگ شهرهای تاریخی هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ دیپلم افتخار به «مهسا باقری» دانش‌آموز آران و بیدگلی رسید

وی افزود: این کنفرانس علاوه بر پخش نماهنگ معرفی ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی شهرهای عضو، ۳۳ سخنران از کشورهای ژاپن، روسیه، فرانسه، ترکیه، چین، لهستان، رومانی، بوسنی و هرزگوین، مولداوی، اسلوونی، و … در چهار جلسه موضوعی طی دو روز برگزاری در روزهای پایانی خردادماه داشت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان با اشاره به اینکه طبق محتوای نامه تقدیر شهردار کازان، حدود ۵۰۰ نفر برنامه‌های کنفرانس را به صورت زنده از تارنمای آن مشاهده کردند، خاطرنشان کرد: سوابق و عکس‌های رویدادهای کنفرانس در تارنمای رسمی به نشانی http://lhc۲۰۲۱.kzn.ru قابل مشاهده است.

به گفته وی، در این نامه رسمی شهردار کازان تجربه شهرها در حفاظت از میراث، آئین‌ها، زبان‌ها، و تاریخ به عنوان یک نمونه موفق برای شهرداری‌های عضو اتحادیه شهرهای تاریخی در توسعه و تدوین استراتژی‌های جدید برای حفظ میراث تاریخی و هویت ملی برای نسل‌های آینده عنوان شده است.

بذرافشان در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و ارسال آثار نقاشی دانش‌آموزان با موضوع سنت‌ها و آداب و رسوم با همکاری اداره آموزش و پرورش، تهیه و ارسال مستندات چند رسانه‌ای با موضوع معرفی ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی کاشان و… بخشی از فعالیت‌های مهم شهرداری کاشان در هفدهمین کنفرانس لیگ شهرهای تاریخی به میزبانی شهر کازان روسیه بوده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.