دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشانکاشان فردا دانشگاه کاشان به عنوان نخستین مرکز آموش عالی این منطقه، سال ۱۳۵۲ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر «محمود اسلامی دیزچه» مجوز تأسیس گرفت و از مهر ۱۳۵۳، ۲۰۰ دانشجو در ۲ رشته ریاضی و فیزیک تحصیلشان را آغاز کردند؛ البته نخستین جرقه‌های تشکیل این مرکز حدود ۱۰ سال قبل از آن یعنی در سال ۱۳۴۳ زده شد.

سال ۱۳۷۳ با تصویب جامعیت دانشگاه کاشان، روند توسعه‌ای دانشگاه شتابان شد و فضاهای فیزیکی، امکانات آموزشی و کمک آموزشی، رفاهی و تجهیزاتی، تعداد رشته‌ها و دانشجویان، جذب و ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی گسترش یافت.

سرپرستی و ریاست دانشگاه کاشان از بدو تاسیس تا سال ۱۳۹۲ بر عهده سیداحسان‌الله احدیت، سیداحمد آرام‌فر (امام)، فیروز خوش‌ضمیر، سرمدی، محمود رهنما، حسین پور زاهد، غلامحسین ریاضی، علی شریف، تقی شامخی، محمدمهدی معرفت، مجتبی شریعتی نیاسر، حسن دقیق، سید جواد ساداتی‌نژاد و عباس کتابی و از این سال تاکنون (هشت سال) عباس زراعت به عنوان رئیس این دانشگاه فعالیت می‌کند.

دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان با تلاش‌های صورت‌گرفته، اکنون به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح محسوب می‌شود به طوری که رئیس این دانشگاه اعلام کرده از بین ۱۷ دانشگاه برتر برای قرار گرفتن در تراز بین‌المللی در رده دهم قرار دارد.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.