پیشنهاد تعطیلی اصفهان به ستاد ملی کرونا ابلاغ شد

پیشنهاد تعطیلی اصفهان به ستاد ملی کرونا ابلاغ شدکاشان فردا – سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان، با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مقابله با کرونا و مصوبات آن، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت کرونای استان اصفهان فوق‌بحرانی است و روزانه بیش از ۵۵۰ نفر بستری و کمتر از ۲۵۰  نفر ترخیص می‌شوند.

حجت‌الله غلامی افزود: این موضوع بیانگر این است که روزانه ۲۵۰ تخت بیمارستانی اشغال می‌شود و نهایتا وضعیت ما را به جایی می‌رساند که بیش از ۵۰ درصد تست‌های PCR افراد مثبت است.

وی با بیان اینکه کلیه ظرفیت بیمارستان‌ها بسیج شده گفت: متاسفانه وضعیت به صورتی است که علی‌رغم اشباع بیمارستان‌های استان، اورژانس و فضاهای خالی بیمارستان‌ها به این امر اختصاص یافته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: به صورت ویژه و خاص از امشب بازرسی و نظارت بیشتر و همچنین تمامی محدودیت‌های طرح هوشمند در راستای مقابله با کرونا اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ محدودیت‌های کرونایی در کاشان تشدید می‌شود

غلامی تصریح کرد: تمامی شهربازی‌ها در هر مقیاسی در پارک‌ها، فضاهای سبز در کل شهرهای استان تعطیل و مسئولیت آن به عهده شهرداری‌هاست و موظف به انجام این کار هستند.

وی با اشاره به تعطیلی موسسات و مراکز آموزشی غیرانتفاعی و تمامی مراکزی که کار آموزشی انجام می‌دهند، اظهار داشت: تا اطلاع بعدی فعالیت این مراکز متوقف خواهد بود و مسئولیت آن به عهده مدیرکل آموزش و پرورشی استان اصفهان است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان افزود: رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها فقط به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت دارند و اجازه ارائه خدمات در درون فضاها را ندارند، همچنین تالارها، سالن‌های پذیرایی و اماکن مشابه تعطیل هستند که مسئولیت این کار به صمت و اتاق اصناف واگذار شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: سالن‌های بدنسازی، مراکز ورزشی و باشگاه‌ها علی‌رغم اینکه عده‌ای معتقد به تقویت سلامت افراد کمک می‌کند ولی تاکید ستاد این است که تمامی این مراکز بدون استثنا تعطیل شوند و مسئولیت این کار هم به عهده مدیر کل ورزش و جوانان است.

او اعلام کرد: ایستگاه‌های ایست و بازرسی تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های ۹ گانه از فردا ساعت ۱۱ صبح دوباره فعال خواهد شد و همچنین در راستای اجرای طرح تردد شبانه، همه دوربین‌های ثبت تخلف هرگونه تردد بین ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد را ثبت و رانندگان جریمه خواهند شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کزد: ورودی تمامی شهرهای گردش‌پذیر از جمله باغبهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاسر، فریدون‌شهر، سمیرم و خوانسار به روی مردم بسته خواهد بود.

غلامی تصریح کرد: تعطیلی اصفهان امروز در جلسه ستاد استانی مطرح شد و از آنجایی که پیشنهاد تعطیلی در حوزه ستاد استانی است ولی مصوب‌شدن تعطیلی‌ها به عهده ستاد ملی است، بنابراین پیشنهاد به ستاد ملی داده شده و هر زمان ستاد ملی اعلام کند ما هم نتیجه را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی  با اشاره به در پیش بودن محرم و صفر، اظهار داشت: شیوه‌نامه‌های سال گذشته در سال جاری اجرا خواهد شد و در فضای باز به تعداد محدود مگر اینکه ستاد ملی شیوه‌نامه جدیدی را ارائه بدهد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.