روز خبرنگار را تبریک نگویید

مرضیه گیلاسیکاشان فردا –  به من تبریک نگویید نمی‌خواهم خبرنگار باشم. اینجا اخبارش همه‌اش در رنج و گرفتاری و سوء‌مدیریت و بی‌برنامگی قفل شده است و من نمی‌خواهم سفیر رنج‌های هم‌وطنانم باشم.

به من تبریک نگویید، خبرنگاری اصلاً حرفه‌ی شریفی نیست. بی‎‌جهت کتک‌‎ات می‌زنند، دوربینت را از دستت چنگ می‌زنند، می‌شکنند یا توقیف می‌کنند. بی‌جهت اجازه ورود به جلسه به تو نمی‌دهند، حتی از جلسه اخراجت می‌کنند و یا اصلاً اطلاعت نمی‌دهند که حتی سر جلسه یا برنامه‌ای حاضر بشوی و فقط میرزابنویس‌‎هایی دعوت می‌شوند که هی به‌به و چه‌‎چه برایشان بنویسند!

خبرنگاربودن که دیگر تبریک‌گفتن ندارد وقتی‌ که به تو بگویند مغزت اندازه «مغز فندقی» بیش نیست و سواد چندانی هم ندارید و ذره‌ای نمی‌توانی رویدادی را تحلیل کنی و اخبار را از روی همدیگر کپی می‌کنی.

خبرنگاری که هر متن و خبرش را باید برای خوش‌آمد صاحبان مقام و مسئولیت آن‌قدر بزک‌دوزک کند تا آن‌ها فقط خوششان بیاید، تا هیچ بویی از حقیقت ندهد تا رسالت روشنگری خبر برای مخاطب قربانی شود و هیچ شفاف‌سازی حاصل نشود، دیگر تبریک گفتن ندارد.

آخر برای حرفه‌ای که هیچ اهمیت و امنیت شغلی نیست و خبری از بیمه و دورنمایی از آینده هم وجود ندارد چرا باید به او تبریک گفت!

من خبرنگارم ولی به من تبریک نگویید چون قلمم آنچه را که باید بنویسد ننوشته است. من خبرنگارم ولی تقریباً همیشه خودم را سانسور کرده‌ام به من تبریک نگویید ولی همیشه دغدغه‌ام روشنگری، شفاف‌سازی حفظ ارتباط مردم جامعه با مسئولین و کارگزارانشان بوده است ولی به من تبریک نگویید چون نتوانسته‌ام رسالتم را عملی کنم.
مرضیه گیلاسی – کاشان نیوز

از این نویسنده:
+ سد معبر و بی‌مهری با کودکان توان‌یاب

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:         https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.