هشدار ۴۰۰ پزشک و پرستار؛ کاشان در آستانه فاجعه‌ای بزرگ

هشدار ۴۰۰ پزشک و پرستار؛ کاشان در آستانه فاجعه‌ای بزرگکاشان فردا – با توجه به اوج‌گیری شدید بحران کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان نامه سرگشاده‌ای خطاب به مسئولان و مردم منتشر کردند.

به گزارش «تابناک»، متن این نامه بدین شرح است:
مدیران، مسئولان، سیاست‌گذاران، تصمیم‌سازان و بزرگان شهرستان کاشان و آران­ و بیدگل

همان‌گونه که حتما مطلع هستید موج جدید بیماری کرونا با سویه دلتا با سرایت و بیماری­‌زایی شدیدتر از گذشته از چند هفته قبل به شهرستان کاشان و آران و بیدگل رسید.

موج سهمگینی که روزبه­‌روز بر ارتفاع و زبانه‌های مخرب آن افزوده شده و می­‌رود تا فاجعه­ انسانی را در تاریخ این شهرستان رقم بزند، فاجعه‌ای بزرگ که در سایه نبود برنامه­ و عزم جدی در پیش­گیری از ابتلا و چرخش ویروس در سطح شهر، در حال رخ­‌دادن است.

با تکمیل‌شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، فرسودگی و خستگی مفرط کادر درمان و محدودیت شدید اعتبارت و دارو و تجهیزات پزشکی، دیری نمی ­پاید که در صورت عدم مداخله جدی شاهد اتفاقاتی ناگوار و غیرقابل جبران در سطح شهرستان‌های تحت­ پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان باشیم.

در شرایطی که کل کشور درگیر تشدید بحران این بیماری می‌باشد، انتظار می‌رود به دور از مسایل احساسی و سیاسی و با درایت عقلانی نسبت به نجات شهر با اخذ تصمیم‌های درست و در زمان مناسب اقدام گردد.

ما پزشکان، پرستاران و کادر درمان شهرستان کاشان و آران و بیدگل ضمن تاکید بر عهد و پیمان خود، در حفظ و اعتلای سلامت مردم شهر و حضور موثر در حوزه سلامت، هشدار می­‌دهیم اگر امروز اقدامات و مداخلات لازم به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس انجام نگردد، تهدیدی جدی و شرایطی سخت و غیرقابل کنترل در انتظار سلامت عمومی شهر خواهد بود که هیچ­کس از آن گریزی نخواهد داشت.

لذا عاجزانه از تمام دست‌­اندرکاران می‌خواهیم به وظایف قانونی و انسانی خود عمل نموده و از ثبت این فاجعه­ انسانی در تاریخ به نام خود جلوگیری نمایند.

این نه یک هشدار بلکه گزارشی واقعی از آینده‌­ای بسیار نزدیک برای ثبت در تاریخ می‌­باشد. مسئولان و تصمیم­‌گیران شهرستان بزرگ و باعظمت و تاریخی کاشان در نقطه مهم و حساسی از تاریخ این منطقه قرار دارید، لطفا نام نیک از خود به جای بگذارید نه…

در پایان از همشهریان عزیز نیز می‌­خواهیم که شرایط خطرناک موجود را بسیار جدی گرفته و با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات و به ­تعویق‌انداختن فعالیت­‌های غیرضروری مراقب سلامتی خود، خانواده، اطرافیان و همشهریان خود باشند.

والسلام

جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان شهرستان کاشان و آران و بیدگل- مرداد ۱۴۰۰

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.