۳ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل دستگیر شدند

۳ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل دستگیر شدندکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: سه متخلف صید و شکار در پناهگاه حیات وحش یخاب این شهرستان دستگیر شدند.

سید عباس نگهبان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت روز گذشته حین گشت‌زنی در منطقه یخاب به یک دستگاه پاترول در منطقه چاه کنجه مرنجاب مشکوک شدند که با دیدن ماموران یگان حفاظت اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز ۲ ساعته خودروی آنان متوقف شد.

وی با بیان اینکه در حین تعقیب و گریز یک متخلف اقدام به فرار کرد، ادامه داد: از متخلفان دستگیرشده، یک قبضه اسلحه، ۳۲ قطعه پرنده وحشی تیهو، کبک و باقرقره کشف و ضبط شد که تعدادی در منطقه کوشکوه یخاب و تعدادی در منطقه چاه‌کنجه شکار شده بودند.

نگهبان با اشاره به معرفی سه متخلف به دستگاه قضایی اظهار داشت: این متخلفان در منطقه ممنوعه شکار یخاب و چاه کنجه اقدام به شکار کرده بودند که اقدامی غیرقانونی است.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه‌ حفاظت‌شده قمصر و برزک

وی تاکید کرد: حتی حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است و با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود.

پناهگاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد آران و بیدگل با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال ۱۳۹۶ نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت. این پناهگاه بین پارک ملی کویر، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز تنها بخشی از گونه‌های نادر جانوری این پناهگاه است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.