یک چهارم معادن استان اصفهان در کاشان است

یک چهارم معادن استان اصفهان در کاشان استکاشان فردادادستان کاشان با اعلام این‌که یک چهارم معادن استان در کاشان است بیان کرد: با این وجود تنها ۶۵۰ میلیون از ۴۰ میلیارد تومان عواید معادن به کاشان اختصاص یافته‌است.

روح‌الله دهقانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با اشاره به بازدید از معادن با حضور کارشناسان محیط زیست، جهاد کشاورزی، امور آب و صمت اظهارکرد: اقدامات و کارشناسی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفت و جلسه‌ای چهار ساعته با حضور روسای ادارات مرتبط و صاحبان معادن و مسئولان استانی اداره کل صمت برگزار شد.

دهقانی با یادآوری این‌که سنگ‌های بی‌ارزش و پِرت معدنی موجب انتشار گرد و غبار می‌شود بیان کرد: قرار شد از فردا این باطله‌ها جمع‌آوری شده و زمینی نیز برای گرده‌آوری و دپوی آن در نظر گرفته شد و هر اداراه‌ای که نیاز به این باطله‌های سنگی دارند توافق شد از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مقرر شد معادن بیش از ۲۰ متر عمق نداشته باشند، گفت: این تصمیم بنا به عدم بروز مشکلات زیست محیطی اتخاذ شده است و یک معدن نیز که از ۲۰ متر تجاوز کرده در همان مرحله متوقف شود و یک معدن نیز که از میزان پروانه بهره‌برداری تجاوز کرده بود مقرر شد آن قسمت در همان مرحله متوقف شود.

دادستان کاشان خاطرنشان کرد: مقرر شد جهاد کشاورزی ظرف ۲۰ روز پیشنهادات خود در راستای جلوگیری از بروز خسارت و جبران خسارات وارده را ارئه کند و همچنین پیشنهادات ارائه شده در صورت قابلیت اجرا مصوب شود تا خسارات به حداقل کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانیم:
+‌ دستور توقف فعالیت ۴ معدن صادر شد

دهقانی با اشاره به برخی از نارضایتی‌ها مبنی بر استخراج بیش از حد پروانه بهره‌برداری تاکید کرد: مقرر شد تا باسکول زیر نظر بخشداری و با حضور نماینده جوشقان و استرک مستقر شود و از باب مسئولیت‌های اجتماعی مقرر شد جاده دسترسی به جوشقان و استرک نیز با همکاری معادن دو طرفه شود و یک پل نیز با تاکید دادستانی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم معادن فعال استان اصفهان در شهرستان کاشان است، افزود: ۱۲۰ الی ۱۳۰ معدن فعال در کاشان وجود دارد و در سال گذشته تنها ۶۵۰ میلیون تومان به شهرستان کاشان تحویل داده شد در حالی که ۴۰ میلیارد تومان عواید معادن بوده و حقوق دولتی بود که پرداخت شده است در حالی که معادن تکلیفی ندارند و این موضوع به دلیل ورود دادستانی محقق شده است.

دادستان کاشان تصریح کرد: در قسمت‌هایی که مشرف به روستا است مقرر شده پوشش سبز اجرایی شود و انصافا مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.