«عباس بهنیا» استاد پیشکسوت ادبیات دار فانی را وداع گفت

«عباس بهنیا» استاد پیشکسوت ادبیات دار فانی را وداع گفتکاشان فردا – استاد «عباس بهنیا» استاد پیش‌کسوت شعر و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، پس از یک دوره بیماری صبح شنبه ۲۷ شهریورماه در کاشان درگذشت.

مرحوم دکتر بهنيا سال‌ها سابقه تدریس در دبیرستان‌های کاشان را داشت و از سال ۱۳۶۴ از اعضای موسس و مدیریت گروه ادبیات فارسی این دانشگاه را تا سال ۷۷ بر عهده داشت.

به نوشته کاشان نیوز؛ دکتر بهنیا که در جوانی به عباس قناد کاشانی معروف بود، از نوجوانی به شعر و ادبیات علاقه داشت و در نوجوانی به انجمن ادبی صبا در کاشان رفت و از محضر استادان و شاعران کاشانی همچون استاد حداد، استاد منشی و استاد مصطفی فیضی بهره برد. در انجمن صبا با سهراب سپهری نیز آشنا شد.

بیشتر بخوانیم:
+ استاد «عبدالله مسعودی آرانی» پژوهشگر برجسته درگذشت

استاد بهنیا پس از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی راهی دانشگاه تهران شد و زبان و ادبیات فارسی را نزد استادان برجسته تهران سپری کرد.

وی اوستا را نزد استاد ابراهیم پورداوود آموخت و زبان ایران باستان را نزد دکتر بهرام فره‌وشی زبان‌شناس برجسته آن روزگار فراگرفت.

متون نظم و نثر کهن فارسی را نیز نزد دکتر محمد معین و دیگر استادان دانشگاه تهران سپری کرد. سپس به کاشان آمد و تدریس در کاشان را آغاز کرد.

تصحيح ديوان سنجر کاشانی و رباعيات باباافضل مرقی از کارهاي پژوهشی آن مرحوم است که با همکاري استادان ديگر مانند مرحوم استاد فيضي و استاد حسن عاطفي منتشر کرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.