آزادسازی ۱۰ هکتار حریم رودخانه در جاده کاشان – قمصر

آزادسازی ۱۰ هکتار حریم رودخانه در جاده کاشان - قمصر کاشان فردا دادستان کاشان از آزادسازی بیش از ۱۰ هکتار زمین در بستر و حریم‌های رودخانه واقع در محدوده جاده کاشان به قمصر (لتحر) خبر داد.

روح‌الله دهقانی عصر دوشنبه به ایرنا گفت: در عملیاتی منسجم با حضور گسترده ماموران امور منابع آب، فرماندهی و یگان ویژه نیروی انتظامی کاشان در کیلومتر پنج جاده کاشان به قمصر بستر و حرایم رودخانه به طول چهار کیلومتر و عرض متوسط ۳۰ متر که در سال‌های گذشته به تصرف سودجویان درآمده بود آزادسازی شد.

وی، نوع تصرف‌های صورت‌گرفته را شامل دیوارکشی، بلوک‌چینی، ساخت اتاقک و کاشت نهال، و شمار متصرفان را افزون بر ۵۰ نفر و مساحت آزادسازی را بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع (۱۰ هکتار) اعلام کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ سیل مشهد اردهال، نتیجه تجاوز به حریم رودخانه است

به گفته وی، بر مبنای قانون توزیع عادلانه آب هر گونه تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها جرم است و می‌تواند سبب جاری‌شدن سیل و ایراد خسارات جبران‌ناپذیر به شهروندان شود و مطابق قانون با دستور دادستانی رفع تصرف خواهد شد.

دادستان کاشان تصریح کرد: هیچ مرجعی حق صدور پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد و پیش از هرگونه اقدام باید استعلام لازم را از امور آب و سایر نهادهای مربوطه به‌عمل آورد و در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آتی باشد.

دهقانی خاطر‌نشان کرد: با فعالیت جهادی مدیریت جدید امور آب و دستورهای دادستانی کاشان در هفته‌های گذشته آزادسازی و دیوارچینی بستر و حرایم رودخانه مرق و لایروبی رودخانه اردهال که ۲ سال قبل سبب جان‌باختن ۲ نفر از همشهریان شد انجام شده است و این اقدام‌ها تا آزادسازی کامل ادامه خواهد داشت.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.