کارخانه سرب و روی در تضاد با اقلیم منطقه کاشان است

کارخانه سرب و روی در کاشان را در تضاد با اقلیم منطقه استکاشان فردااکبر رضوانیان فعال گردشگری و فرهنگی احداث کارخانه سرب و روی در منطقه کاشان را در تضاد با اقلیم منطقه دانست و گفت: عوارض زیست‌محیطی چنین کارخانه‌هایی ظرفیت‌های ارزشمند منطقه خسارت‌بار است.

وی افزود: بعد از احداث کارخانه فولاد و خودرو و کارخانه‌هایی که خیلی در چهارچوب توسعه پایدار منطقه و در اقلیم منطقه جایگاهی ندارند، زمزمه کارخانه سرب و روی شنیده می‌شود. مجدد شاهد اتفاقی هستیم که هیچ‌گونه همراهی با زیست‌بوم و داشته‌های ما ندارد.

رضوانیان با تاکید بر این‌که کاشان نیازی به صنایع مزاحم ندارد تصریح کرد: نیاز نیست در منطقه اتفاقی را رقم بزنیم که هم خود و نسل آینده گرفتار آن باشند.

این فعال فرهنگی پرسید: ببینید چه چیزهایی باعث‌شده که در برخی از نقاط کشور نیازهای اولیه زیستی هم‌وطنان مانند نیاز به آب و هوا به خطر بیفتد؟ امروز صنایع آلاینده آب و هوا را از برخی از مناطق کشور گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کاشان می تواند با صنایع فرهنگی دستآوردهای خوبی داشته باشد و امیدواریم تا دیر نشده مدیران ما دقت بیشتری کنند و شاهد افزایش صنایع مزاحم نباشیم. کارخانه سرب می‌تواند بحران‌هایی را که در مناطق دیگر کشور ایجاد کرده برای کاشان ایجاد کند.

بیشتر بخوانیم:
+ نسبت به ایجاد کارخانه سرب و روی در منطقه حساس باشیم

رضوانیان با اشاره به این‌:ه چندین سال است که در کاشان به موضوع معادن پرداخته می‌شود، و بهتر است پیش از آنکه با بحرانی روبه‌رو شویم مانع آن شویم تاکید کرد: در کاشان داشته‌ها و هویت‌هایی داریم که اگر درست از آن استفاده شود می‌تواند اتفاق بی‌نظیری را رقم بزند. این اتفاق بی‌نظیر شکل نمی‌گیرد مگر اینکه تکلیف ما در موضوع آمایش سرزمینی مشخص شود.

به گفته وی کاشان می‌تواند در توسعه پایدار با داشته‌های خود به بهترین شیوه پیش برود بدون آنکه نیاز باشد چیزی را اضافه کنیم. این پتانسیل‌ها و داشته‌ها همان گل و گلاب و خانه‌های تاریخی است. می‌شود با حفظ محیط زیست با همین‌ها برای آیندگان‌مان روزگار خوبی را بسازیم چنانچه گذشتگان این داشته‌ها را برای ما گذاشتند.

مدیر مبتکر طرح‌های بوم‌گردی گردش‌گری در کشور در پایان تاکید کرد: ما به صنایع آب بر در کاشان نیاز نداریم. چه نیاز است که چاه بزنیم و آب سفره‌های زیر زمینی را استخراج کنیم و هیچ چیزی را برای خود و آیندگان باقی نگذاریم.

در نخستین روزهای سال جدید مشکات آنلاین از راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی در «ناحیه صنعتی بهارستان طاهرآباد» در بخش مرکزی داده بود که روی و سرب دو عنصر اصلی در تولیدات آن بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.