اجازه دهیم طبیعت کار خودش را انجام دهد

اجازه دهیم طبیعت کار خودش را انجام دهدکاشان فردا – علی خالوئی / تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده با این موضوع که پرسنل تلاشگر هلال‌احمر یکی از شهرهای شمالی با شادمانی و غروری که همچون فتح قلعه‌ی می‌نماید که از دست سربازان دشمن فتح کرده‌اند، نوزاد حیات وحشی را از  چنگال عقاب نجات داده‌اند، عکس یادگاری با نوزاد گرفته‌اند و آن‌را تحویل اداره‌ی محیط زیست شهرستان‌شان داده‌اند.

با رعایت کلیه جوانب ادب خدمت این دوستان و ناجیان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی کشورمان که دست‌بوس‌شان کمترین، قدم‌های تکریم حقوق‌شان‌ست. چند خطی به امید این‌که کمتر شاهد اين‌گونه اتفاقات مداخله‌گرایانه باشیم، می‌نگارم.

شاید در نگاه اول و فی‌النفسه این حرکت، که نوعی ترحم و دلسوزی به طبیعت باشد، درست و صحیح باشد، ولی وقتی از «دید طبیعت» به طبیعت می‌نگریم، کاملاً خطا و اشتباه است.

اگر  «ناآگاه» به قوانین و رموز طبیعت باشیم، هر دخالتی می‌شود تخریب طبیعت، می‌شود صدمه، می‌شود قوز بالای قوز.

دوستان ما در هلال احمر، ظاهراً یک بره را نجات داده‌اند، غافل از اینکه «غذا»ی عقابی را ربوده‌اند، لطفاً برای طبیعت دلسوزی نکنیم، طبیعت خود، گلیمش را از آب می‌کشد، دخالت ما تخریب است، ناآگاهی‌ست.

«شکارچیان طبیعت» لازم‌ست خلق و خوی وحشی و شکارگری داشته باشند. شکارچیان بالای هِرم غذایی طبیعت قرار دارند و تأمین غذا از گونه‌های غذایی، خود نوعی «غربالگری گونه‌های ضعیف و بیمار» است، گونه‌های که به هر ترتیب باید حذف شوند و در چرخه تکثیر و تولید مثل قرار نگیرند تا دچار تولید نسلی بیمار و ضعیف در طبیعت شوند.

به قول «سهراب سپهری» بگذارم احساس هوای بخورد، لطفاً اجازه بدهیم طبیعت کار خودش را خودش انجام دهد، ما «مدیر» ، «هماهنگ کننده» ، «نجات‌دهنده» ، «بیم‌دهنده» ، «ناظر» و نهایتاً  «ناجی طبیعت» نیستیم! آیا هستیم؟

خیر، ما تنها و تنها یک عضوی از این طبیعت هستیم با این توضیح که عضوی مخرب و ناآگاه.

از این نویسنده:
+ دوچرخه‌؛ کنترل ترافیک، کاهش آلودگی

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.