دیدار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از خانه بروجردی‌ها

دیدار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از خانه بروجردی‌هاکاشان فردا دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه با حضور در کاشان از خانه تاریخی بروجردی دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، اسکوچیچ در این بازدید که ماریو تات مربی و ملادن زگانیر مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال هم حضور داشتند، با ابراز علاقه به تاریخ و تمدن کاشان افزود: چندین سال در ایران به‌دنبال فرصتی بودم که از یک خانه تاریخی و باشکوه بازدید کنم و امروز بسیار خرسندم.

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک نیز به همراه خانواده و دوستان خود در شهر تاریخی کاشان حضور یابد و از بناهای ارزشمند و فاخر این شهر دیدن کند.

خانه تاریخی بروجردی‌‌ها از سوی بازرگانی به نام سید حسن نطنزی در زمینی به مساحت تقریبی یک هزار و ۷۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار مترمربع شامل ۲ قسمت بیرونی و اندرونی، ۲ ورودی اصلی و فرعی، هشتی، راهرو، حیاط، تابستان‌نشین، زمستان‌نشین، آشپزخانه و حیاط‌های سرپوشیده در دوره قاجاریه بنا شده است.

طراحی و ساخت خانه بروجردی‌ که در قسمت جنوبی با سرداب به سه طبقه می‌رسد، با توجه به عناصر معماری و تزیینات داخلی‌اش ارزش و اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

در مجموع افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر شناسایی شده در شهرستان کاشان وجود دارد که از بین مجموعه باغ فین در فهرست میراث جهانی و نزدیک به ۳۳۵ اثر از جمله خانه بروجردی‌ها، از پلاک‌های تاریخی واقع در محله سلطان امیراحمد به عنوان اثرهای ملی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

شهرستان کاشان که دارای سه بافت تاریخی شامل مرکزی، فین بزرگ و راوند به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار است، با قدمت سیلک (افزون بر هفت هزار سال) و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.