رونمایی از کتاب «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من»

 رونمایی از کتاب «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من»کاشان فردا – آیین رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من» به قلم مهدیه عطاردی و تصویرگری حسین صدقی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب در تهران و اصفهان از سوی انجمن ادبی فروغ کاشان با همکاری خانه کتاب ایران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و نیروی انتظامی کاشان برگزار شد.

در این آیین که چهارشنبه ۲۴ آذرماه در سالن مهربان فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد، مسئولین نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی، پلیس راهور و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت آموزش و پرورش و دکتر مجید حسن‌زاده که کتاب براساس طرح پژوهشی دانشگاهی ایشان به داستان در‌آمده بود، از سخنرانان این آیین رونمایی بودند.

در این آیین دانش‌آموزان دو مدرسه مصراحی و دختر آفتاب هرکدام یکی از داستان‌های این مجموعه را به صورت خلاصه اجرا و تعریف کردند. و در ادامه این برنامه با اجرای شعرخوانی دانش‌آموزان با موضوع کتاب‌خوانی و اهدائ جوایز به آن‌ها ادامه یافت.

بیشتر بخوانیم:
+ ٪۸۸ آثار تصویرسازی اشعار سهراب سپهری متعلق به بانوان است

رونمایی از مجموعه و امضا تابلو یادگاری این کتاب از دیگر بخش‌های این آیین بود.

 رونمایی از کتاب «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من»

پخش این کتاب در مدارس و اجرای مسابقه کتابخوانی سراسری از این مجموعه به پشتیبانی نیروی راهور از دیگر برنامه‌های این نشست که بود که با همت و تلاش انجمن فروغ کاشان و هماهنگی با نهادهای شهری انجام و با استقبال دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها مواجه شد.

مهدیه عطاردی شاعر و داستان‌نویس و از اعضای فعال انجمن فروغ و صاحب بیش از ۵۰ جلد کتاب پیرامون کودک و نوجوان و تصویرگری ۲۱ کتاب در کاشان است.

حسین صدقی هم از هنرمندان فعال عرصه تصویرسازی و گرافیک شهر شمرده می‌شود که تصویرسازی بیش از ۱۲۰ کتاب کودک و نوجوان را در کارنامه دارد.

آشنایی دانش‌آموزان با قوانین شهروندی و علاقه‌مندی به کتاب و کتاب‌خوانی و استعدادیابی و نیز پاسداشت قلم نویسندگان از اهداف انجمن فروغ برای انجام این مراسم بود.

در پایان این آیین از نویسنده و تصویرگر کتاب‌ها از سوی نیروی راهور ناجا تقدیر شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.