۵۰ پروژه پژوهشی پشتوانه علمی آبفای کاشان است

۵۰ پروژه پژوهشی پشتوانه علمی آبفای کاشان استکاشان فردا – مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: آبفای کاشان تا کنون از ۵۰ نوع فعالیت پژوهشی، تحقیقاتی در قالب ثبت اختراع، چاپ کتاب و تدوین مقالات از نخبگان علمی حمایت کرده است.

جواد پارسا در ویژه برنامه رادیویی صدای پای آب گفت: بارندگی کم، گرمای بالا و پایین‌بودن کیفیت منابع آبی سبب ایجاد موقعیتی خاص در دشت کاشان شده است. اتاق فكر آبفا با توجه به این شرایط اقدام به شناسایی مشکلات و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی کرده و همواره در حال يافتن بهترين راه‌كارهاي ممكن براي حل مشكلات موجود بوده است.

وی گفت: رسالت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد تاسیسات برای تقسیم و توزیع آب شهری و روستایی و اقدام برای جمع‌آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب است اما بدون پرداختن به امر پژوهش و بومی‌سازی آن، توسعه علمي، صنعتي و فرهنگی انجام نخواهند شد.

دبیر کمیته تحقیقات آبفا تاکید کرد: پژوهش موتور محرک پيشرفت و توسعه پايداراست و بدون آب هم آبادانی در کار نخواهد بود.

پارسا ادامه داد: علت نامگذاري ۲۵ آذرماه به عنوان روز پژوهش در تقویم رسمی کشور اين است مردم با اهميت پژوهش، نقش، جايگاه و تأثير آن در اداره سازمان‌ها، اداره كشور و جامعه جهت بهبود وضع زندگي خود آشنايي بيشتري پيدا كنند.

وی گفت: ديدگاه سند چشم‌انداز وزارت نيرو در سال ۱۴۰۴ بر آن است که با توسعه تحقيقات كاربردي و فناوري پيشرفته به‌گونه‌اي عمل کند که آحاد جامعه در حد استانداردهاي ملي و بين‌المللي به آب شرب كافي و سالم و امكانات جمع‌آوري، انتقال و تصفيه بهداشتي فاضلاب دسترسی داشته باشند.

پارسا افزود: ۴۸ مورد حمایت از پروژه‌هاي تحقيقاتي دو مورد حمایت از كتاب‌هاي کاربردی در صنعت آب و فاضلاب و ۱۵ مورد حمایت از پايان‌نامه‌های مرتبط، ۶۹ مورد حمایت از مقالات علمی و چاپ در نشریات معتبر ۴ مورد امضاء تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌هاي منطقه ۱۲ مورد برگزاری همايش‌ها و كنفرانس‌هاي علمی ۴ مورد حمایت از تجهيزات صنعتي و اختراعات و یک مورد حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و سه مورد ثبت اختراعات بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی آبفا است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.