ساخت سیل‌بند در روستای ویدوجای کاشان

سیل‌بند سیمانیکاشان فردا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از آغاز ساخت بند سنگ و سیمان کنترل سیل آرمزگان در روستای ویدوجا این شهرستان خبر داد.

محمدمهدی شریفی به ایسنا گفت: بند آرمزگان با ارتفاع چهار متر، طول ۱۲ متر و عرض ۵۵ متر ظرفیت برای آبگیری حجم آب معادل 10 هزار و 5۰۰ متر مکعب ساخته می‌شود که ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای استانی برای آن اختصاص یافته است.

وی افزود: بیلان آبی منابع دشت کاشان به رقم منفی 60 میلیون مترمکعب در سال رسیده است که رقم قابل توجهی است و مناسب‌ترین راهکار برای حل بحران آب در این منطقه، اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، تصریح کرد: برداشت آب از منابع دشت کاشان فراتر از تغذیه این آبخوان است به طوری که این برداشت بی‌رویه باعث شده است که سالانه 12 سانتی‌متر فروچال در مناطق مختلف این دشت ایجاد شود.

شریفی افزود: امروزه اهمیت آبخیزداری و نگرش سیستمی آن برای مدیریت جامع منابع آب، یک طرح جهانی است که نیازمند مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای مهار صدمه‌های ناشی از عوامل طبیعی است.

روستای ویدوجا در ۵۵ کیلومتری کاشان در میان رشته‌کوه‌های کرکس قرار دارد. از جاذبه‌های گردشگری آن، منطقه پاچنار با پیشینه بیش از 500 سال شامل امامزاده و آبشار و مزرعه‌های گل محمدی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.