بدون اضافه‌کردن نیرو و طرح توسعه جدید ۳۰ درصد رشد تولید داشتیم

عزیز قنواتی مدیرعامل سابق فولاد امیرکبیر کاشان و مدیرعامل فعلی مجتمع خلیج فارسکاشان فردا – عزیر قنواتی گفت: در اواخر آذرماه سال 95 در سمت مدیرعامل فولاد امیرکیبر منصوب، و 27 تیرماه 98 از سمت مدیرعاملی این شرکت جابه‌جا شدم اما همچنان عضو هیئت مدیره هستم.

قنواتی در گفت‌وگو با معدن‌نیوز تصریح کرد: در طول خدمت من در این شرکت با استفاده از کار تیمی، و هماهنگی تمامی سهام‌داران و هیئت مدیره و ذی‌نفعان شرکت، توانستیم 30 درصد نسبت به اواخر سال 95 رشد تولید داشته باشیم.

وی افزود: این رشد تولید با افزایش بهره‌وری اتفاق افتاد نه نیرویی اضافه، و نه طرح توسعه جدیدی ایجاد کردیم. با شناسایی قابلیت‌ها، و بررسی تهدیدها و نقاط ضعف و قوت رقبای داخلی و خارجی به این مهم دست یافتیم.

۳۰۰ درصد افزایش صادرات
مدیرعامل سابق فولاد امیرکبیر کاشان با اشاره به این‌که این شرکت در حوزه بازرگانی توانسته 300 درصد صادرات را نسبت به سال 95 افزایش دهد، گفت: بر همین اساس سودآوری ما نسبت به سال 95 حدود ٩ برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ «شهرام عالی‌وند» مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان شد

وی عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی٣٠ درصد سرانه آموزشی را ارتقا دادیم. در حوزه طرح‌های توسعه و تکنولوژی نیز خط ریل داخلی را احداث و به شبکه سراسری متصل کردیم.

به گفته قنواتی فولاد امیرکبیر کاشان با انجام سیستم بازچرخانی آب 40 درصد مصرف آب، با مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) بین خطوط مختلف با وجود رشد تولید بین 5 تا 10 درصد، کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش 80 درصدی مصرف اسید در این شرکت در راستای حفظ محیط زیست اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 116 قطعه استراتژیک در این شرکت بومی‌سازی شده، افزود: با بومی‌سازی این قطعات از خروج حدود 3 میلیون دلار ارز در سال جهت واردات جلوگیری شد.

قنواتی در ادامه گفت: در حوزه مالی رتبه شفافیت این شرکت از 186 به 43 در بین شرکت‌های بورسی رسیده است که این به دلیل ارائه اطلاعات شفاف و به موقع و دقیق به ذی‌نفعان بوده است.

به گفته وی برای نخستین‌بار این شرکت سیستم اتوماسیون گالوانیزه در کشور را به وسیله شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه تعویض کرده است که قرار بوده است یک شرکت اروپایی با یک مبلغ بسیار بالا این کار را انجام دهد.

بازسازی قطعات پس از ۲۰ سال
قنواتی خاطرنشان کرد: بسیاری از تجهیزات این شرکت پس از 20 سال بازسازی شده است. همچنین تعمیرات و نگه‌داری تجهیزات که در گذشته توسط کارشناسان خارجی انجام می‌شد اکنون توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل سابق فولاد امیرکبیر کاشان تاکید کرد: ما در حد توان شرکت در تمامی زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ورود کردیم و در این بخش نیز به رتبه خوبی دست یافتیم.

به گفته قنواتی اگر سازمانی به فکر توسعه نباشد می‌میرد و بر همین اساس در فولاد امیرکبیر کاشان به وسیله شرکت فنی و مهندسی طرح توجیه فنی و اقتصادی طرح 300 هزار تنی را تهیه نمودیم و مجوز بهره‌برداری آن را دریافت کردیم. منابع مالی طرح نیز تامین شده است و طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی افزود: امیدواریم در سال جاری طرح افتتاح شود که در این زمینه با سازندگان مختلفی از اروپا، چین و داخل وارد مذاکره شده‌ایم و معتقدیم با توان داخلی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

قنواتی اضافه کرد: با انجام این کار 300 هزار تن ورق گالوانیزه به ظرفیت موجود ما اضافه خواهد شد که سهمیه 20 درصدی گالوانیزه کشور در افق 1404 و پس از آن محقق خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.