نماینده از ظرفیت رسانه‌ها برای استان کاشان استفاده نکرد

دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان از مشکات آنلاینکاشان فردا – مدیرمسئول پایگاه خبری مشکات آنلاین در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با تحریریه این رسانه گفت: تشکیل تشکلی که رضایت همه اهالی رسانه را به همراه داشته باشد بسیار سخت است.

محمدعلی خرمی ضمن حمایت از تشکیل هر نهاد صنفی در حوزه رسانه تصریح کرد: سال‌هاست برای تحقق این آرزو تلاش می‌کنیم اما دو مانع عمده همواره سبب نارضایتی و یا عدم همراهی رسانه‌ها می‌شود؛ گروهی از اهالی رسانه روزنامه‌نگاری را رسالت اجتماعی می‌دانند و گروهی ممکن است از دیدگاه اقتصادی به آن نگاه کنند. این تفاوت دیدگاه سبب می‌شود که برخی از مسئولان یا صاحبان قدرت در مواقعی که مورد نقد رسانه‌ها قرار می‌گیرند، دست به دامن گروه‌هایی با رویکرد اقتصادی شوند و اهالی رسانه را در مقابل هم قرار دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ خبرنگار چشم بینای جامعه و نماینده افکار عمومی است
+ بدقولی رئیس ارشاد در آستانه روز خبرنگار

خرمی ترجیح مواضع سیاسی بر مواضع صنفی دومین مانع تشکیل تشکل صنفی در کاشان برشمرد و افزود: روزنامه‌نگار می‌تواند ضمن تلاش برای حزب یا گروه سیاسی که به آن وابستگی دارد، به هم‌صنفان خود در طرف مقابل هم احترام بگذارد اما گاهی برخی از همکاران ما همه‌چیزشان را به پای سیاسیون می‌ریزند. مثلاً کسی که سال‌ها با ما در یک رسانه همکار بوده، امروز برای خوش‌آمد حامیان سیاسی‌اش، حاضر می‌شود انواع و اقسام تهمت‌ها و دروغ‌ها را منتشر کند.

وی تاکید کرد: ارشاد باید علم یک تشکل را بلند کند و این را بپذیرد که این تشکل ممکن است مخالفانی داشته باشد ولی با اکثریت نسبی در مسیر صحیح حرکت کند تا بقیه همراه شوند.

وقتی‌که دیگران خودشان را تبلیغ می‌کردند، ما استان کاشان را تبلیغ می‌کردیم
مدیرمسئول مشکات آنلاین با اشاره به سخنان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مبنی بر لزوم هماهنگ‌بودن رسانه‌ها در موارد منطقه‌ای کاشان گفت: نماینده کاشان می‌توانست در موضوع استان‌شدن به بهترین نحو از ظرفیت رسانه‌های محلی و روزنامه‌نگاران کاشانی فعال در رسانه‌های سراسری استفاده کند و اگر از همه ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استفاده می‌شد، امروز لازم نبود به نامی مانند گلساران رضایت دهیم که موضوع طنز بسیاری از شهروندان شود.

خرمی یادآور شد: در دو دوره نمایشگاه مطبوعات شعار ما استان کاشان بود. حتی برخی از افراد رسانه‌ای که امروز حامی آقای ساداتی‌نژاد هستند، شعارهایی مانند کاشان دیار نخستین‌ها را به ما پیشنهاد کردند اما در شرایطی که دیگران در آن فضا دنبال تبلیغ خودشان بودند ما «استان کاشان» را تبلیغ می‌کردیم و با همه مسئولان و چهره‌های نامی عرصه فرهنگ و هنر در این‌باره گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان خاطره‌ای از نمایشگاه مطبوعات گفت: در نمایشگاه مطبوعات یکی از مسئولان اصفهانی مرا با روزنامه‌نگار دیگری اشتباه گرفت و شروع به حرف‌زدن علیه کاشان کرد. وقتی‌که حرف‌هایش تمام شد به او گفتم: شما اشتباه گرفتید. من خرمی هستم. در همان نمایشگاه متوجه شدم که انتخاب شعار استان کاشان کار درستی بوده است.

مدیرمسئول مشکات آنلاین تصریح کرد: کسانی که سواد رسانه‌ای دارند می‌دانند که سرمقاله هر رسانه بیان مواضع آن رسانه است. ما در مشکات آنلاین در سرمقاله‌ای به قلم آقای صدقگو صراحتاً از آقای ساداتی‌نژاد خواستیم از همه ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی کاشان برای استان کاشان بهره ببرد و شفاف نوشتیم که دستمان به‌سوی ایشان برای تحقق این آرزوی دیرین مردم دراز است.

خرمی با بیان این‌که «گویا گروهی در اطراف نماینده ترجیح می‌دهند رسانه‌ها را متهم کنند» افزود: به ما می‌گویند چرا شما با نماینده اردستان مصاحبه کردید. خب دلیل آن مشخص است. ما از ابتدا گفته‌ایم رسانه کاشان بزرگ هستیم و اردستان و سایر شهرهای اطراف را بخشی از منطقه فرهنگی کاشان می‌دانیم. من نمی‌توانم به خبرنگارم در اردستان بگویم با نماینده یا شهردار یا رئیس شورای اردستان مصاحبه نکن. اما همین افرادی که ما را به دلیل مصاحبه با نماینده اردستان متهم می‌کنند، در کانال تلگرامی خود به مردم اردستان توهین کردند و مردم دو شهرستان را در مقابل هم قرار دادند. انتشار نظرات واقعی نماینده اردستان مانع استان‌شدن است یا توهین به مردم اردستان؟

بخشی از مصاحبه مهندس جمالی را منتشر نکردیم تا امید مردم حفظ شود
وی با اشاره به گفت‌وگوی اخیر یکی از مسئولان مشکات آنلاین با «محمود جمالی» نماینده پیشین کاشان و یکی از مقامات دولت گفت: در این گفت‌وگوها، مطالب و مباحثی درباره طرح استان شدن مطرح شده که قطعاً آقای نماینده هم در جریان است اما مشکات آنلاین تنها برای حفظ و استمرار امید جامعه از انتشار این‌گونه اطلاعات و اطلاعات مشابه خودداری کرده است. معتقدیم در آینده شاید فرصت بهتری برای پاسخ‌گویی به برخی از مطالب ایجاد شود.

خرمی با اشاره به نگاه اشتباه برخی از مسئولان به حوزه رسانه گفت: برخی از مسئولان گمان می‌کنند که رسانه‌ها باید نقش روابط عمومی آن‌ها را بازی کنند. رسانه روابط عمومی هیچ کسی نیست. همیشه بر این اعتقاد بوده‌ایم که خبرنگار مانند قاضی باید موضوعات را بررسی و نتیجه تحقیقاتش را در اختیار مردم قرار دهد با این تفاوت که خبرنگار حکم نمی‌کند و آن را به مردم واگذار می کند.

دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان از مشکات آنلاین
مدیرمسئول مشکات آنلاین با انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه گفت: معتقدیم این اداره از ظرفیت‌های خود برای تقویت رسانه‌های کاشان استفاده نکرده و حتی در برخی مواقع پشتوانه اهالی رسانه هم نبوده است. اهالی رسانه نباید به دنبال احیای مجوز هفته‌نامه آرمان باشند. مگر اقدامی که برای احیای مجوز آرمان شد نمی‌توانست توسط خود اداره فرهنگ و ارشاد دنبال شود؟ حداقل از شما انتظار می‌رود نسبت به توهین‌هایی که به اهالی هنر و رسانه می‌شود واکنش نشان دهید. شما در جایگاه پدر و بزرگ خانواده فرهنگ و هنر این شهر نشسته‌اید.

میثم نمکی در پاسخ به انتقادات مدیرمسئول مشکات آنلاین گفت: ا‌‌ن‌شاء‌الله مسئول شوی تا متوجه شوی ما چه وضعی داریم.

خرمی در ادامه از آغاز به کار رسمی پایگاه خبری کاشان فردا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سردبیر مشکات آنلاین مدت‌هاست که مشخص شده است. ایشان از متخصصان و افراد پیش‌کسوت عرصه رسانه‌ای کاشان است. این رسانه به رسانه استانی تبدیل می‌شود و مدتی است تلاش کرده تا حدودی به این سیاست‌گذاری نزدیک شود. کاشان فردا هم با سیاست‌گذاری متفاوت بیشتر به حوزه فرهنگی کاشان می‌پردازد و در نظر داریم برای حوزه آموزش رسانه نیز اقداماتی انجام شده که پس از به ثمر رسیدن از آن سخن می‌گوییم.

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با تشکر از اقدامات پایگاه خبری مشکات آنلاین و ورود این پایگاه به مباحث آموزشی مطالبی را عنوان کرد که خواست منتشر نشود.

حوریه شیوا – مشکات آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسین عبدالهی نصرآبادی می گوید

    درتمام سایتهای گردشگری وسیاحتی ۳۱ استان کشور (کلیه شهرها وروستاهای کشور)
    تبلیغات گردشگری شهرمان راببینید.
    الحمدلله نتایج آن راهم درچندسال اخیر ملاحظه نموده اید.

    انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویرکاشان )نصرآبادیهای مقیم تهران

    باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان بازدید نمائید و لذت ببرید

    ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون س واقع درمحله زیارت سفیدشهر
    ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم ع واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات
    ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر
    ۴-قلعه های تاریخی سفید -ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر
    ۵-دشت زیبای کویر درشمال سفیدشهر
    ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر
    ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد-وکیل
    ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان ومهرکده نرسه سفیدشهر
    ۹-قدمگاه علی ع سفیدشهر
    ۱۰-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و باغهای پسته سفیدشهر
    ۱۱-دشتهای وسیع وزیبای کشت گل محمدی برای اولین باردرسفیدشهر
    ۱۲-جنگلبانی شهیددستغیب (درختان دست کاشت کویری ) دردل کویردرشمال سفیدشهر
    ۱۳-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت
    ۱۴-مسجد تاریخی زیارت
    ۱۵-دکان حلوایی تاریخی
    ۱۶-روستای کویری تقی آباد سفیدشهر
    ۱۷-قهوه سنتی طسمیجان سفیدشهر

    باتشکر-حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران
    انجمن توسعه سفیدشهر (نصرآبادیهای مقیم تهران)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.