ایجاد کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری کاشان

ایجاد کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری کاشانکاشان فردا _ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری برای پایش سلامت گیاهان فضای سبز شهری و ارائه خدمات رایگان به شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا ممیز در گفت‌وگو با ایمنا، با بیان این‌که سرانه فضای سبز شهری و حاشیه‌ای این شهر ۲۹ مترمربع به ازای هر نفر است، اظهار کرد: در بخش پارک‌ها با وجود ۶۵ پارک این سرانه ۱۱ مترمربع است که بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده بسیار اندک است.

وی با اشاره به اعتبار  ۳۰ میلیارد تومانی این سازمان در بودجه سال ۹۸، عنوان کرد: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: افزایش استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان برای آبیاری فضای سبز شهری با ایجاد ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری و صرف هزینه  ۸ میلیارد تومانی از دستاوردهای شهرداری کاشان است.

ممیز یادآور شد: مدیریت منابع آب و آبیاری فضای سبز شهری با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی کاشان، به‌ویژه در چند سال اخیر مورد توجه این سازمان بوده و آبیاری با پساب فاضلاب در اولویت قرار داشته است.

وی تآکید کرد: صرفه‌جویی سالانه ۱ میلیارد تومان در شهرداری از محل سامان‌دهی مصرف آب، تانکر حمل آب و هزینه نیروی انسانی از نتایج کاهش برداشت و مصرف سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: امسال عملیات کوددهی ۹۰۰ هکتار از فضای سبز شهری با هدف حفظ و نگه‌داری درختان و رشد و تقویت گیاهان با صرف اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان انجام شده است.

ممیز با اشاره به شست‌وشوی ۳۵ هزار درخت پهن‌برگ و نارون موجود در بلوارها و رفیوژهای شهری، اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط آب و هوا، کاهش رطوبت و شیوع ریزگردها به‌ویژه در فصل تابستان، برای جلوگیری از خزان زودرس و خشک‌شدن درختان در معرض دود خودروها، شست‌و‌شوی آن‌ها در چند مرحله انجام شد.

وی با بیان این‌که رنگ‌کردن تنه درختان شیوه‌ای مفید و غیرسمی برای محافظت درختان از آسیب‌ها و آفت‌ها است، تصریح کرد: از اواخر تابستان گذشته برای محافظت درختان مقابل آفت چوب‌خوار و پیشگیری از بیماری‌های باکتریایی دو هزار اصله درخت نارون بلوارهای مطهری، مفتح و ستوده با رنگ تنه پوشیده شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کاشان با اشاره به جابه‌جایی موفق ۴۳۰ اصله درخت با تنه پهن و ارتفاع زیاد در جریان ساخت زیرگذر کاشان، خاطرنشان کرد: کلینیک گیاه‌پزشکی به منظور پایش و شناسایی آفات و بیماری‌های موجود در گیاهان شهر و ارائه خدمات رایگان به شهروندان تشکیل می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.