معوقات کارمندان اتوبوس‌رانی مربوط به شهرداری قبل است

محسن عرفان مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشانکاشان فردا – عرفان می‌‍گوید خانواده‌های معترض حق دارند، اما این معوقات مربوط به دوره مسئولیت او نیست و به دوران مسئولیت شهردار قبلی برمی‌گردد. ما دنیال مقصر نمی‌گردیم اما کسانی هستند که برای به زمین‌زدن شهردار دنبال «آتو گرفتن» از مجموعه شهرداری هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی کاشان می‌گوید در ۹ ماهی که مسئولیت این سازمان را قبول کرده ۹ حقوق، یک عیدی، یک بن عید و یک بن برای ماه رمضان داده‌ است.

محسن عرفان این سخنان را در واکنش به اعتراضات اخیر درباره حقوق عقب‌افتاده کارمندان سازمان اتوبوس‌رانی کاشان بیان کرد.

به گزارش مشکات آنلاین،‌ شنبه تعدادی از همسران راننده‌های اتوبوس، با حضور در صحن علنی شورای شهر، به چهار ماه حقوق معوقه شوهرانشان اعتراض کرده و خواستار حل مشکلات موجود شدند.

عرفان می‌‍گوید: خانواده‌های معترض حق دارند، اما این معوقات مربوط به دوره مسئولیت او نیست و به دوران مسئولیت شهردار قبلی برمی‌گردد که «همه باید کمک کنند تا حق این خانواده‌ها پرداخت شود.البته ما دنیال مقصر نمی‌گردیم اما کسانی هستند که برای به زمین‌زدن شهردار دنبال آتو‌گرفتن از مجموعه شهرداری هستند.»

نارفیقی دولت و سایپا
بر اساس قانون یک‌سوم مخارج اتوبوس‌رانی از طریق درآمد خود سازمان تامین می‌شود و یک سومش بر عهده دولت و یک‌سوم دیگر آن توسط شهرداری پرداخت می‌شود. اما عرفان می‌گوید دولت از سال ۹۳ تاکنون به تعهداتش عمل نکرده و این سازمان در وضعیت موجود ماهیانه یک میلیارد کسری بودجه دارد.

در این شرایط، شرکت سایپا هم قرارداد جابه‌جایی کارمندانش را با سازمان اتوبوس‌رانی کاشان تمدید نکرده تا این سازمان بودجه ۴۰۰ میلیونی را که از طریق این شرکت به دست می‌آورد را هم از دست بدهد.

وی می‌گوید: شرکت سایپا بدون اطلاع، قرارداد ما را فسخ و با یک شرکت اصفهانی که مورد تائید سازمان حمل‌ونقل هم نیست قرارداد منعقد کرده است.

مدیر سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری کاشان در واکنش به این سخن که «ممکن است سایپا از اتوبوس‌های شهرداری نارضایتی داشته باشد» گفت: حالا سایپا می‌گوید ماشین‌های شما خوب نیست، اگر خوب نیست، بروند ماشین خوب بیاورند چرا با شرکتی با ماشین‌های قدیمی قرارداد بسته‌شده است؟

قرارداد سایپای کاشان با یک شرکت اصفهانی در بین شهروندان کاشانی بازتاب منفی داشته و مدتی است که به موضوع رسانه‌های منطقه تبدیل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.