می‌توانیم شعار کاشان شهر بی‌گدا را محقق کنیم

نشستمحمدمهدی صفاری نژاد، در این مراسم نمایندگان سمن‌های کاشان به منظور ساماندهی خدماتکاشان فردا ـ شام‌گاه سه‌شنبه ۲۲ مردادماه، هتل امیرکبیر، میزبان تعدادی از سمن‌های کاشان از جمله: مجموعه نابینایان، انجمن اوتیسم، موسسه کاشانه مهر، جمعیت کویر سبز و چندین موسسه خیریه عام‌المنفعه دیگر بود.

مدیر شرکت تعاونی بانوان گل یاس کبود در این نشست در سخنانی گفت: در حال حاضر ۱۰۸ سمن در کاشان فعالیت می‌کنند که ۳۶ سمن فعالیت خیریه دارند. به دلیل پراکندگی فعالیت‌ها و هم‌پوشانی مؤسسات مختلف باهم، مجمع هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد کاشان تصمیم گرفت تا کلیه این سمن‌ها را در یک بانک اطلاعاتی ثبت کند.

محمدمهدی صفاری‌نژاد، تشریح کرد: «آگاپه»، نرم‌افزاری است که توسط تیمی از اساتید دانشگاه تهران، به همین منظور طراحی شده و هم‌اکنون در ۴ شهر ایران (تهران، قم، البرز و کاشان) در حال اجراست.

به گفته وی «آگاپه» پل ارتباطی میان خیریه‌ها و مددجویان است. همچنین مهرورزانی که می‌خواهند مددجوی نیازمندی را به بهترین خیریه متناسب با نیاز مددجو معرفی کنند، می‌توانند از این راهکار سریع، ساده و هوشمند استفاده کنند. با ثبت مشخصات مددجو در این سامانه، امکان تعیین بهترین خیریه در موقعیت جغرافیایی مناسب و معرفی مددجو به آن خیریه معرفی می‌شود.

صفاری‌نژاد ضمن تأکید بر این‌که کسی نباید به خیریه‌ها مراجعه کند، افزود: ما باید برای رفع نیازهای مردم به آن‌ها مراجعه کنیم تا عزت‌نفسشان حفظ شود. با راه‌اندازی شبکه مؤسسات خیریه کاشان و جمع‌آوری اطلاعات از نیازمندان سطح شهرستان و سامان‌دهی فعالیت‌های مؤسسات خیریه می‌توانیم شعار «کاشان شهر بی‌گدا» را تحقق بخشیم.

در ادامه، مجتبی صفاری‌نژاد در معرفی این نرم‌افزار گفت: با ثبت مؤسسات و فهرست خدماتشان در این سامانه، پراکندگی خدمات مشخص می‌شود. همچنین با ثبت اطلاعات مددجویان، مشخص می‌شود که مددجو از چند موسسه خدمت دریافت می‌کند و اگر یک خدمت را از چند مرکز دریافت می‌کند، در این سامانه مشخص‌شده و مدیریت می‌شود.

وی ضمن اشاره به این‌که ثبت‌نام مؤسسات و مددجویان در این سامانه، هزینه‌ها را کمتر می‌کند گفت: با استفاده از این بانک جامع، می‌توان از نیازها کم کرده و به خدمات اضافه کنیم.

صفاری‌نژاد در پایان گفت: سمن‌های کاشان می‌توانند به آدرس اینترنتی https://agapengo.com مراجعه کرده و موسسه خود را ثبت نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکل، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

حوریه شیوا – مشکات آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.