دانشگاه علمی کاربردی آتش‌نشانی در کاشان تاسیس می‌شود

چایچی فداییکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان از خرید بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تجهیزات آتش‌نشانی در دوره یک ساله خبر داد.

محمدمسعود چایچی در نشست شورای شهر گفت: خرید خودرو آتش‌نشانی ایسوزو 18 تن و خودرو نجات ایسوزو 2/5 تن، خرید لباس ضد حریق، پمپ آبکش 6 اینچ، خرید موتور برق، تجهیزات نجات در ارتفاع شامل برانکارد، قرقره و کارابین، طناب استاتیک، پمپ سه اینچ و تعمیرات اساسی پمپ‌های سازمان، خرید لباس های عملیاتی بادگیر و لباس نجات، اره بنزینی، کلاه ایمنی، سیستم ضبط مکالمات ستاد فرماندهی، خودرو پی‌کاپ، تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دوربین‌های مدار بسته از جمله تجهیزات تأمین شده است.

وی افزود: در 20 ماهه اخیر، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در برخی هزینه‌های جاری و اداری شده و نگاه ویژه‌ای به رفاه کارکنان و اصلاح فرآیند خرید تجهیزات شده است.

چایچی یادآور شد: در حال حاضر 93 دستگاه شیر هیدرانت داخل محدوده شهری نصب است و انتظار می‌رود تا پایان سال همه شیرهای هیدرانت با همکاری آبفا کاشان در مکان‌های تعیین‌شده نصب شود و از این لحاظ استاندارد جهانی برسیم.

مدیرعامل آتش‌نشانی کاشان با اشاره به این‌که جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارای استاندارد خاصی است تا علاوه بر پوشش کامل محدوده شهری، خودروهای مستقر در این ایستگاه‌ها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند اعلام کرد: در آینده تعداد 9 ایستگاه برای محدوده خدمات شهری در نظر گرفته شده است.

چایچی از در دستور کار قرار داشتن مباحثی چون هلی‌شات (پهباد) و ربات آتش‌نشان با همکاری تیمی از جوانان با استعداد و زبده و بومی دانشگاه کاشان خبر داد.

وی اعلام کرد: در سال 1398 تاییدیه اولیه تاسیس دانشگاه علمی کاربردی آتش‌نشانی کاشان توسط مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر گردیده و در بهمن‌ماه سال‌جاری در سه رشته کاردانی اطفاء حریق، امداد و نجات شهری و اطفاء حریق ساختمان‌های بلند دانشجو خواهد پذیرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.