آمار تلفات جانی آزادراه کاشان نگران‌کننده است

آزادراه اصفهان - کاشان - قمکاشان فردا ـ سرپرست فرمانداری کاشان، آمارهای تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی در آزادراه اصفهان– کاشان– قم را نگران‌کننده دانست و بر ضرورت رسیدگی به آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر مرتضایی» عصر دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۹۷ در نشست محور ایمن این آزاد‌راه گفت: جاده قدیم در شرایط کنونی با آزادراه تفاوتی ندارد و به‌دلیل تردد کمتر خودروها به نسبت آزادراه ایمن‌تر است.

مرتضایی افزود: استانداردسازی روشنایی، قراردادن نیوجرسی، ترمیم آسفالت و برطرف‌کردن نقاط حادثه‌خیز در محدوده 112 کیلومتری حوزه استحفاظی کاشان می‌تواند بخشی زیادی از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی تاکید‌کرد: ورود خودروهای سنگین به آزادراه باید متوقف شود.

بیشترین حادثه در نزدیکی سن‌سن و آبشیرین
مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان نیز یادآور شد: 60 کیلومتر از آزادراه کاشان- قم در محدوده این شهرستان است،‌ اما دفتری در منطقه ندارد و دسترسی به مسئولان دشوار است.

«جواد مزروعی»، بیشترین تصادف‌های رخ‌داده در این آزادراه را در محدوده روستاهای سن‌سن و آب‌شیرین و علت آن را فقدان روشنایی عنوان کرد.

مزروعی افزود: 9 کیلومتر پس از عوارضی اصفهان به سمت کاشان تا سان‌آرا هیچ مجتمع رفاهی نداریم و بیشترین تصادف‌ها هم به‌علت نبود این امکانات و خواب‌آلودگی رانندگان روی می‌دهد.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری کاشان نیز در این نشست بیان کرد: سه نقطه حادثه‌خیز در محدوده این آزادراه وجود دارد که سال جاری 14 قربانی در 14 فقره تصادف داشت.

علی چله‌دوان اضافه کرد: عبور عرضی افراد در محل تنها مجتمع رفاهی ۴ فوتی، جاده دسترسی روستای خرمدشت به آزادراه ۵ فوتی و محدوده روستای آبشیرین هم ۵ فوتی داشته است.

وی با اشاره به خودداری مسئولان آزادراه در ۵ سال گذشته از ارائه فهرست اقدام‌ها و هزینه‌های صورت‌گرفته تاکید کرد: اگر مشکلات این سه نقطه برطرف شود، تلفات جاده‌ای 50 درصد در آزادراه کاشان کاهش خواهد یافت.

در صورت تداوم شرایط کنونی، عبور خودروها از این آزادراه رایگان خواهد شد
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز ایمن‌سازی آزادراه اصفهان– کاشان– قم را در گروه مشارکت همه دستگاه‌ها دانست و گفت: ضمانت‌های اجرایی در زمینه این محور از مقام قضائی دریافت‌شده و در صورت تداوم شرایط کنونی، عبور خودروها از این آزادراه رایگان خواهد شد.

سرهنگ حسین حسین زاده افزود: 66 نفر از ابتدای سال جاری تا آبان‌ماه در این آزادراه جان خود را از دست دادند که باید با تمهیدی این محور از حالت بی‌روح کنونی خارج شود.

وی همچنین نصب علائمی پیش از رسیدن به دوربین‌های کنترل سرعت را ضروری برشمرد و تصریح کرد: استفاده از تابلوها و چراغ‌های هشدار‌دهنده در فاصله‌های مناسب منجر به کاهش سرعت و عاملی بازدارنده در بروز حوادث رانندگی است.

آزادراه کاشان بخشی از آزادراه هفت به طول 465 کیلومتر است که از تهران آغاز می شود و با عبور از استان قم در اصفهان پایان می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.