فاز نخست پروژه زیرگذر از جلو فرمانداری آغاز می‌شود

فاز نخست پروژه زیرگذر از جلو فرمانداری آغاز می‌شودکاشان فردا ـ فاز نخست پروژه زیرگذر از جلو فرمانداری آغاز می‌شود.

شهردار کاشان با اشاره به این‌که تخریب آب‌نمای مدخل طرف 3- 4 روز انجام شد، در حالی‌که ما فکرمی‌کردیم به خاطر حجم زیاد سنگ و بتن که ۲۰ سال آب‌خورده یک ماه زمان ببرد، و با توجه به این‌که راهنمایی و رانندگی گفته‌بود احتمال دارد حین تخریب قطعاتی از آن در خیابان پرت شود، ما مجبور شدیم خیابان را ببندیم و کار را در شب آغاز کنیم.

سعید ابریشمی‌راد در نشست امروز شورای شهر کاشان تصریح کرد: بر اساس آخرین آماری که در شهریورماه ۹۶ گرفته شد، امتداد بلوار قطب راوندی در مدخل و میدان منتطری، بین 6 هزار و 800 و 7 هزار خودرو در ساعت در حال تردد است.

بیشتر بخوانیم:
+ فاز نخست پروژه بزرگ زیرگذر کاشان آغاز شد

وی افزود: بلوار قطب راوندی یک محور شریانی درجه یک شهر کاشان است، و حتی اگر حجم ترافیک بالا نمی‌داشت، محور شریانی نباید به گره وصل باشد و گرنه نقش شریانی خود را از دست می‌دهد. برای این‌که بتواند این شریان عملکرد بهتری داشته باشد، فاز نخست پروژه زیرگذر از قبل از میدان منتطری تا میدان مدخل شروع شد.

سعید ابریشمی‌راد با بیان این‌که در این قسمت از پروژه هیچ مشکل و معارضی جز 2 باب معازه کنار فرمانداری که توافقات آزادسازی انجام شده نداریم، اعلام کرد: پروژه بزرگ زیرگذر را در فاز نخست از این‌جا استارت زدیم.

فرمانداری ویژه کاشانشهردار توضیح داد: کریدور در این قسمت به سمت فرمانداری شیفت پیدا می‌کند و ضلع جنوب اصلا دست نمی‌خورد و به همین وضع باقی می‌ماند.

وی اضافه‌کرد: ما برای این‌که یک‌سری کارها را مجبور نشویم به پیمان‌کاربدهیم و با بالاسری و ضریب تعدیل انجام دهیم تا کارهای رسمی را پیمان‌کار شروع کند، خودمان انجام می‌دهیم.‌

ابریشمی‌راد برچیدن پل عابر پیاده جلوی فرمانداریی، جابجایی درختان که مشخصات و شناسنامه همه آن‌ها بررسی‌شده، برداشتن گل‌ها، برچیدن تاسیسات آب‌نمای میدان منتطری و آب‌نمای مدخل را بخشی از این اقدامات برشمرد.

شهردار کاشان اعلام کرد: آب‌نما که خراب شد یک هسته مرکزی بتنی که سال1351ساخته‌شده و زمان شاه تاج روی آن بوده و بعد انقلاب این تاج برداشته و سازه‌اش مانده و هسته مرکزی آب‌نمای فعلی بوده و چون پی زیادی دارد، قرار شد مشاور نظر دهد که چطور برچیده شود و یا حتی اگربشود کریدور کاری به آن نداشته باشد، هزینه برای برداشتن آن نکنیم و باقی بماند.

ابریشمی‌راد با تاکید بر این‌که حتی یک ریال هم برای ما مهم است گفت: تا 10-11 قرار است مشاور نظر دهد که آیا‌ می‌توان این سازه را حفظ کرد با نه.

وی تصریح کرد: اگرببینیم می‌توانند این پایه در چمن‌کاری زیر گذر تا میدان باقی بماند، پول نمی‌دهیم تا برداریم. ولی به احتمال زیاد برداشته می‌شود و چیز تاریخی نیست.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.