تکذیب گفت‌وگوی بازرسان آژانس با استاد دانشگاه کاشان

«ابوالفضل حلوایی» رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه کاشان، توئیت منتشرشده درباره گفت‌وگوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وی را رد کرد و احتمال داد: این محتوا برای ضربه‌زدن به دولت و رئیس دانشگاه کاشان منتشر شده است.

روز گذشته یک کانال تلگرامی حامی «سید جواد ساداتی‌نژاد» نماینده کاشان و آران و بیدگل، توئیت منتشرشده توسط یک چهره ناشناخته مبنی بر گفت‌وگوی بازرسان انرژی اتمی با رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه کاشان را با هشتک «اوج ذلت ایرانی» بازنشر کرد.

در این توئیت ادعاهایی درباره صحبت بازرسان آژانس با دکتر ابوالفضل حلوایی و درخواست رئیس دانشگاه برای ننوشتن مقاله‌های مورد انتقاد درباره این صنعت مطرح شده بود.بازنشر توییت کذب فردی ناشناخته از سوی کانال حامی ساداتی‌نژاد

دکتر حلوایی در پاسخ به مشکات آنلاین ادعاهای مطرح‌شده در این متن را رد کرد و گفت: تابستان گذشته بازرسان آژانس از مرکز رایانه دانشکده برق و همچنین کارگاه و آزمایش‌گاه آموزشی این دانشکده بازدید کردند؛ اما خبر منتشرشده مبنی بر مصاحبه با من و یا نقل‌قول از دکتر زراعت به هیچ وجه صحت ندارد و دانشجو متاسفانه یا جهت خودنمایی این کار را کرده و یا اشخاصی اطلاعات غلط برای ضربه‌زدن به رئیس دانشگاه و یا دولت به ایشان داده‌اند.

دکتر حلوایی افزود: از اتفاق تاکید مدیریت دانشگاه و همچنین همکاران‌مان در پادمان هسته‌ای سازمان سازمان انرژی هسته‌ای به ویژه معاون دکتر صالحی بر متوقف‌نکردن تحقیقات دانشگاهی بود.

این درحالی است که «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، نیز هفته گذشته گفته بود: بازرسی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز آموزشی نباید به‌گونه‌ای مطرح شود که این بازرسی‌ها مختص به ایران بوده و نسخه‌ای است که برای ایران پیچیده‌اند؛ [این بازرسی‌ها] در هر کشوری که عضو پروتکل الحاقی باشد، در چارچوب این پروتکل و بر مبنای دستورالعمل آن که تمام کشورهای عضو پذیرفته‌اند، اجرا می‌شود. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از چندین دانشگاه کشور از جمله دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، علم‌ و صنعت، صنعتی امیرکبیر و کاشان بازرسی کرده‌اند و این بازرسی‌ها طبیعی است.

تقابل نماینده با رئیس دانشگاه کاشان
در ماه‌های گذشته اخبار زیادی درباره تلاش ساداتی‌نژاد برای تغییر «عباس زراعت»، رئیس دانشگاه کاشان در رسانه‌ها منتشر شده است.

چندی قبل پایگاه خبری انصاف نیوز در مطلبی نوشت: پنج نماینده مجلس به‌دلیل اختلاف با وزیر علوم بر سر انتصاب روئسای دانشگاه‌ها به دنبال استیضاح وی هستند. نام سید جواد ساداتی‌نژاد نیز در این لیست پنج نفره به چشم می‌خورد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در کنفرانس خبری خود در پاسخ به این پرسش که «چرا نماینده کاشان به دنبال تغییر شماست؟» این موضوع را رد نکرده و گفته بود: بروید از خود نماینده درباره این موضوع سوال کنید.

طرح استیضاح وزیر علوم حدود یک‌ماه قبل در مجلس شکست خورد. اکثر نمایندگان امضاء‌کننده طرح، امضای خود را پس گرفتند و این طرح از دستور خارج شد.

پس از به‌نتیجه‌نرسیدن استیضاح وزیر علوم، بلافاصله نامه‌ای بدون نام و امضاء با عنوان جمعی از استادان دانشگاه کاشان، علیه زراعت در فضای مجازی از جمله همین کانال تلگرامی حامی ساداتی‌نژاد منتشرشد که در آن تلاش شده‌بود دانشگاه کاشان را دانشگاه سیاسی بنامد.

دانشگاه جهانی
تلاش برای تغییر و تخریب رئیس دانشگاه کاشان، درحالی انجام می‌شود که در چند سال گذشته دانشگاه کاشان توانسته است چندین رتبه بین‌المللی و ملی کسب کند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور نیز در دیدار اخیر خود از کاشان، نام این دانشگاه را در ردیف افتخارات کاشان قرارداد و از دانشگاه کاشان به عنوان یک دانشگاه با آوازه جهانی نام برد.

کسب رتبه اول در نظام رتبه‌بندی تایمز، ارتقاء رتبه دانشگاه کاشان از رتبه ۲۴ به رتبه ۹ کشوری و قرارگرفتن در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا بخشی از رتبه‌هایی بود که زراعت در کنفرانس خبری اخیر خود به آن اشاره کرد.

ماموران آژانس یا جاسوسان دشمن
این کانال تلگرامی حامی ساداتی‌نژاد در شرح توئیت منتشرشده بازرسان آژانس را «جاسوس کشورهای معاند» نامیده و گفته: «بارها ثابت شده (بازرسان آژانس) بازوهای جمع‌آوری اطلاعات برای سازمان‌های جاسوسی کشورهای معاند هستند و در ترور دانشمندان هسته‌ای و حمله ویروس استاکسنت به تاسیسات هسته‌ای کشور نقش اساسی داشتند.»

این ادعایی است که دستگاه‌های امنیتی کشور باید درباره آن نظر بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.