غذاهای محلی از شاخصه‌های جذب گردشگر است

جشنواره غذاهای بومی و محلی با حضور فرماندار کاشان در جوشقان
عکس از سایت اداره ورزش و جوانان

کاشان فردا – رئیس هیئت ورزش روستایی کاشان گفت: غذاهای بومی – محلی یکی از شاخص‌های جذب گردشگر است و برگزاری جشنواره‌های مختلف در این ارتباط از جمله راه‌های معرفی و حفاظت از این نوع میراث معنوی است.

به گزارش مهر، علی افراشی در حاشیه آیین پایانی جشنواره پخت غذای محلی شهرستان کاشان که با حضور مسئولان شهری و علاقه‌مندان به غذاهای بومی و محلی برگزار شد افزود: جشنواره پخت غذای محلی کاشان  در بخش مرکزی روستای جوشقان بوستان سلامت و تندرستی برگزار شد، و ۱۲ تیم در جشنواره شرکت داشتند که از روستاهای گلاب، ازوار، ویدوج، تتماج، غیاث‌آباد، علی‌آباد، محله بالا و پایین و محله دستغیب جوشقان بودند.

افراشی با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره فرمانداری کاشان، بخشداری مرکزی، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و دهیاری جوشقان همکاری داشته‌اند ابراز داشت: علی‌آباد آران و بیدگل با ۱۱۰ امتیاز تیم نخست، دهستان گلاب با ۹۵ امتیاز دوم و روستای جوشقان محله دستغیب با ۹۰ امتیاز به عنوان تیم سوم معرفی شدند.

وی خاطرنشان ساخت: کاشان دارای غذاهای متنوعی است که بسیاری از گردشگران خارجی در سفر به این شهرستان از طعم آن استقبال می‌کنند و بر این اساس امیدواریم با برگزاری جشنواره‌های مختلف در راستای معرفی این غذاهای بومی – محلی و حفاظت از این میراث معنوی کمک کنیم.

وی تاکید کرد: این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد فضاهای پرشور و نشاط یکی از شاخص‌های جذب گردشگر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.