تقویم گردشگری کاشان تدوین می‌شود

مهران سرمدیان در آیین گشایش اقامت‌گاه سنتی ملککاشان فردا – رییس میراث فرهنگی کاشان از تدوین تقویم گردشگری کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان در حاشیه گشایش اقامت‌گاه سنتی ملک گفت: کاشان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به گردشگری که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه 97 در تهران برگزار می‌شود، حضور متفاوتی خواهد داشت.

سرمدیان از آماده‌سازی تقویم گردشگری کاشان خبر داد و افزود: در حال بررسی آسیب‌های گردشگری کاشان هستیم تا در سال ۹۸ با رفع این موارد شاهد رونق گردشگری در شهرستان باشیم و ضریب ماندگاری را از ۱.۵ روز به سه الی چهار روز برسانیم.

رییس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان این‌که ۷۵ موسسه گردشگری در کاشان وجود دارد، اضافه‌کرد: هفت هتل یک تا چهار ستاره، و چهار هتل‌آپارتمان، چهار سفره‌خانه سنتی، یک کافه‌تریا سنتی، ۱۶ دفتر خدمات مسافرتی، چهار مهمان‌پذیر و ۱۰ اقامت‌گاه بوم‌گردی در کاشان وجود دارد.

وی گفت: چهار مجتمع بین‌راهی و دو آموزش‌گاه گردشگری در کاشان وجود دارد و افرادی که در موسسات گردشگری فعالیت دارند باید تحت آموزش قرار گیرند تا واحدهای آموزشی تقویت شوند.

سرمدیان از بهره‌برداری ۱۷ واحد اقامتی تا نیمه نخست سال ۹۸ در کاشان خبر داد و افزود: بیش از هزار و ۸۰۰ تخت اقامتی در شهرستان کاشان وجود دارد و یک خانه‌مسافر با ظرفیت ۱۲۰ خانه و پنج هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان مجوز گرفته است.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی ربات گردشگری کاشان ابراز داشت: اقامت‌گاه سنتی شاسوسا در کاشان نیز چهارشنبه هفته جاری توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.