اگر یک‌درصد پدران شهدا مثل پدر شهید احمدی‌روشن توقع داشتند چه می‌شد

صادق صدقگوکاشان فردا – «محسن صفایی فراهانی» در خاطراتش می‌گوید: «موقعی بود که برنامه‌ی چشم‌انداز ۲۰ ساله تصویب شده بود. من چون در تهیه‌ی آن برنامه فعال بودم، خیلی پیگیری می‌کردم که ابزارهای اجرایی آن فراهم شود. با رئیس وقت سازمان مدیریت چند جلسه صحبت کردم و نهایتاً رفتم دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت، به ایشان گفتم که اگر می‌خواهید این برنامه عملی شود، یکی از پارامترهای مهم آن ایجاد هماهنگی بین ارکان حاکمیت است. گفت «منظورتان چیست؟

گفتم: مرکزیت کشور، مثل یک ماشینی می‌ماند که 4 – 5 فرمان دارد و یک موتور. هر کسی می‌خواهد فرمان را دست خودش بگیرد و به سمتی که دلش می‌خواهد ببرد. هرکس زودتر از خواب بیدار شود، فرمان به سمتی می‌گردد که او می‌خواهد، دیگری می‌خواهد فرمان را برگرداند به سمتی دیگر و تمام این‌ها در حالی است که این ماشین باید یک موتور و یک فرمان داشته باشد.»

روایت این روزهای کشور ما، حکایتی است که باید حسرت روزگاری را داشته باشیم که فرمان‌ها نهایتاً  4 – 5 تا بود! چرا که امروز هر کسی با هر عنوان و کسوتی، خود را «فرمان‌دار» می‌داند! و از جایگاه به خود اجازه می‌دهد که علیه این و آن اظهارنظر داشته باشد و فریاد برآورد: «آن‌چه من می‌گویم را باید گوش کنید!»

***
تعداد کل شهدای ایران را بیش از 200 هزار نفر اعلام کرده‌اند. خانواده‌هایی که بعضاً بیش از یک شهید (2 – 3 – 4 و … شهید) تقدیم کرده و بدون هیچ چشم‌داشت و ادعایی، در گوشه گوشه این سرزمین، مشغول به زندگی خود هستند.
پدران و مادرانی از جنس باران که هرازگاهی، بال در بال ملائک گشوده و به میهمانی فرزندان شهیدشان می‌روند. پدران و مادرانی که حتی اگر منتقد و معترض هم باشند، نجابت و متانت را فراموش نمی‌کنند.

واقعاً اگر در طی 40 سال اخیر و از این 200 هزار پدر شهید، حداقل یک درصد آن‌ها یعنی 2 هزار نفر مثل پدر بزرگ‌وار شهید عزیز و والامقام مصطفی احمدی‌روشن بودند و علی‌رغم همه انتقاداتی که وجود دارد، این‌گونه سخن می‌گفتند و بر مسئولین و مردم حمله می‌کردند، چه اتفاقی در کشور می‌افتاد!؟!

برای ایشان طلب صبر و اجر می‌کنم و به روح آن شهید والامقام درود می‌فرستم و خدای را شاکرم که ایشان پدر شهیدی از انقلاب اسلامی یا جنگ تحمیلی نشد، و گرنه در بحران‌های سخت و چالش‌های 40 سال اخیر، ماجراهایی داشتیم!

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد می گوید

    شما به چه مجوزی به پدر بزرگوار شهید احمدی روشن اینگونه می تازید.مگر ایشان چه توقعی از ملت و دولت داشته اند.ایا ایشان به عنوان یک فرد عادی حق اظهار نظر ندارند؟حال چون با منافع حزبی شما در تضاد است باید اینگونه و بدون دلیل و با مبهم گویی تخطئه شوند؟اصلا به شما چه ربطی دارد که ایشان پدر شهیدی از جنگ تحمیلی باشد یا نباشد.یاللعجب!!! شما به کار سیاسی ات برسی بهتر است آقا جوووووو.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.