آموزش‌های فنی در کاشان 16 درصد افزایش یافت

آموزش‌های فنی در کاشان 16 درصد افزایش یافتکاشان فردا ـ رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به قشرهای گوناگون در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

محمود علوانی شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، مجموع آموزش آموزش‌گاه های آزاد و سیار شهری کاشان را 709 هزار و 161 نفر ساعت در رشته‌های الکترونیک، سیم‌پیچی، برق صنعتی، خودرو و ساختمان، مکاترونیک، جوش‌کاری، فرزکاری، درودگری، تراش‌کاری، تعمیر لوازم خانگی، کشاورزی، رایانه، عکاسی و تصویربرداری، خیاطی، گلدوزی و آرایش‌گری عنوان کرد.

وی افزود: 2 هزار و 717 نفر 6 ماهه نخست امسال آموزش های مهارتی دیدند که 998 نفر از آن‌ها در قالب 63 هزار و 492 ساعت، از خدمات آموزش در صنایع و صنف ها بهره مند شدند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید موسویان کاشان بیان کرد: افزون بر یک هزار و 50 نفر نیز در قالب 108 هزار و 677 نفر ساعت از خدمات آموزشی مرکز ثابت شهید موسویان کاشان در این مدت استفاده کردند.

وی اضافه کرد: 107 نفر از روستائیان نیز در کنار 134 نفر در زندان و 11 نفر در پادگان ها 25 هزار و 497 نفر ساعت آموزش در رشته های گوناگون فرا گرفتند.

علوانی همچنین گفت: نزدیک به پنج هزار نفر نیز در آزمون های ادواری و تفاهم نامه ای شامل قالیبافی، صنعت ساختمان و آزمون های هماهنگ شرکت کردند که منجر به صدور گواهینامه برای قالیبافان و صنایع ساختمان جهت بیمه شد.
به گفته وی، 2 مرکز ثابت فنی و حرفه ای در کنار پنج مرکز سیار شهری و بیش از 120 آموزشگاه تخصصی و خدماتی آزاد در شهرستان کاشان به هنرجویان و کارآموزان آموزش های لازم را ارائه می دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.