بناهای تاریخی مهم آسیبی از باران ندیدند/ باغ فین در صدر

فریدون الهیاری در کنار مهران سرمدیان در باغ فین کاشانکاشان فردا – مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بناهای مهم میراث فرهنگی آسیب جدی ندیده‌اند و بیشتر در خانه‌ها و برج‌های تاریخی در شهرستان‌ها آسیب وجود داشته است.

فریدون اللهیاری یک‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین آمار حضور گردشگران در اصفهان اظهار داشت: آمار اقامت مسافرین تا پایان روز نهم فروردین‌ماه حدود 2 میلیون و 154 هزار و 456 نفر اقامت بوده که 17 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

الهیاری افزود: آمار بازدید از جاذبه‌ها و بناهای تاریخی استان اصفهان نیز بالغ بر 4 میلیون و 177 هزار و 256 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که باغ فین کاشان، عمارت‌های چهلستون و  عالی‌قاپو بیشترین بازدید را در این ایام داشته‌اند، گفت: نباید فراموش کرد میدان امام اصفهان و سی‌و‌سه پل که بلیط‌ فروشی ندارند از پربازدید‌ترین بناهای تاریخی کشور هستند.

الهیاری در خصوص وضعیت تخریب احتمالی آثار تاریخی استان اصفهان پس از بارش‌های اخیر گفت: بناهای تاریخی شاخص اصفهان آسیب‌پذیری خاصی نداشته‌اند، با وجود تعدد بناهای تاریخی که در سطح استان اصفهان داریم، توانستیم تقریبا همه بناهایی که احیانا آسیب‌پذیر از بارندگی‌های اخیر بودند را احصا و قبل از بارش‌ و با توجه به سنگینی و طولانی‌بودن بارش‌ها در برخی شهر‌ستان‌ها، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ بودیم.

وی با بیان این‌که بناهای مهم آسیب جدی ندیده‌اند، گفت: بیشتر در خانه‌ها و برج‌های تاریخی در شهرستان‌ها تشدید آسیب‌دیدگی‌ها را داریم، بناهای تاریخی با توجه به وضعیتی که از نظر استحکام دارند، آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

الهیاری در پایان ابراز امیدواری کرد: به دنبال کاهش آسیب‌پذیری بناهایی که آسیب‌دیده‌اند هستیم و امیدواریم با تأمین منابعی که صورت می‌گیرد، مرمت و بازسازی آسیب‌ها انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.