محموله کمک‌های آلمان به سیل‌زدگان تحویل هلال احمر شد

محموله کمک‌های صلیب سرخ آلمان به سیل‌زدگان ایرانکاشان فردا – از نخستین ساعات پس از وقوع سیل در آق‌قلا و گمیشان استان گلستان، مردم شروع به ارسال کمک‌ به هلال احمر، کمیته امداد، و جمعیت امام علی کرده‌اند و بر اساس پیام توییتری علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر، تا کنون نزدیک به ۷۳ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم به حساب این سازمان واریز شده است.

دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه نیز، با حضور سفیر آلمان در ایران و نماینده صلیب سرخ آلمان، محمولۀ کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی صلیب سرخ آلمان به رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان تحویل شد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران با تشکر از دولت و صلیب سرخ آلمان به یورونیوز گفت: «این کمک‌ها شامل۴۰ دستگاه قایق و تجهیزات نجات از سیلاب بوده است که توسط صلیب سرخ آلمان به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد. از این تعداد ۲۰ دستگاه به استان خوزستان ارسال شد و ۲۰ دستگاه دیگر هم در دو استان دیگر که در معرض سیل هستند، استفاده خواهند شد.»

او درباره‌ی سایر کمک‌های انسان دوستانه که تا به امروز از سوی دیگر کشورها ارسال شده‌اند نیز گفت: «جمعیت هلال احمر کویت و همچنین هلال احمر ترکیه و صلیب سرخ سوئیس کمک‌هایی را فرستاده‌اند و کمک‌های دیگری در راه است.

میشائیل کلور برشتولد، سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران در مصاحبه‌ای با یورونیوز گفت: «خیلی خوشحالم که امروز توانستیم کمک‌های بشردوستانه خود را به هلال احمر ایران تحویل دهیم.»

فرانسه نیز در پیامی، از تصمیم خود برای ارسال نخستین محموله‌ کمک به سیل‌زدگان ایرانی خبر داد. در این پیام که روز گذشته در وب‌سایت رسمی سفارت فرانسه در تهران درج شد، آمده است که به منظور پاسخگویی به نیازهای مطرح‌شده از سوی مقامات ایرانی، مرکز بحران و پشتیبانی (CDCS) وزارت اروپا و امور خارجۀ فرانسه درحال ارسال کمک فوری بشردوستانه به ایران است. در همین چهارچوب یک محموله ۱۲ تُنی بشردوستانه شامل ۱۱۴ پمپ تخلیه آب، با هواپیما به ایران خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.