راه‌اندازی اینترنت رایگان شهری در ۱۰ نقطه از کاشان

اینترنت دایگان شهری در کاشانکاشان فردا – مدیر آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان از راه‌اندازی اینترنت شهری کاشان در ۱۰ نقطه خبر داد و گفت: هر شهروند دارای ماهانه ۳ گیگابایت اینترنت است.

ابوالفضل رسولیان به مهر اعلام کرد: فاز نخست اینترنت شهری ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته همزمان با دهه فجر با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم به بهره‌برداری رسید و در فاز دوم هفت نقطه هدف مدنظر بود تا مسافران و شهروندان از اینترنت شهری استفاده کنند که علاوه بر تحقق این مهم برخی از ستادهای اسکان نوروزی نیز از این امکان بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ اینترنت رایگان در شهر کاشان

رسولیان افزود: فاز سوم بر روی توسعه تمرکز پیدا می‌کند و تحقق توسعه اینترنت شهری بر اساس تخصیص بودجه صورت می‌پذیرد؛ این مهم می‌تواند در توسعه شهر الکترونیک نقش بسزایی داشته باشد سامانه‌های شهرداری کاشان در فضای اینترانت بارگذاری شده و عموم شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از تخصیص ماهیانه سه گیگابایت ویژه اینترنت تبرای هر شهروند خبر داد و ابراز داشت: تخصیص این میزان حجم اینترنت بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه صورت می‌پذیرد و سپس به شکل خودکار و ماهانه این حجم برای شهروندانی که اطلاعات خود را ثبت کردند، شارژ می‌شود.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان گفت: تلاش است تا اماکن عمومی از این امکان برخوردار باشند و بر همین اساس پارک‌های بام شهر، لاله، ناژوان، مدنی، خیابان علوی، خانه‌های تاریخی، قلعه جلالی و امامزاده واقع در منطقه راوند از جمله نقاط برخوردار از اینترنت شهری است.

رسولیان اظهار داشت: با اتصال به وایفای کاربران به اینترانت شهرداری کاشان متصل می‌شوند و می‌توانند از سامانه‌های شهرداری کاشان بدون نیاز به اینترنت همچون پرداخت عوارض، بهره برداری از نقشه شهر و غیره استفاده کنند.

وی از راه اندازی ستاد شهر هوشمند در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: یکی از معضلات در مدیریت شهری تعدد نقشه‌های GIS است و بر همین اساس کارگروه GIS شهرستان کاشان بر اساس بستر SAI است و این مهم با محوریت شهرداری انجام می‌شود به نحوی که سروری در شهرداری کاشان مستقر و تمامی اطلاعات لازم از یک موتور نقشه بهره‌مند و در اختیار تمامی ارگان‌ها قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.