بانک‌ها باید رمز یک‌بار مصرف به مشتری ارائه کنند

رمز یکبار مصرف در خدمات بانکیکاشان فردا – رئیس پلیس فتای تهران گفت: بانک‌ها تا ۴۰ روز دیگر باید رمز یکبار مصرف برای عملیات بانکی به مشتریان ارائه کنند.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که ۶۰ درصد از جرایم اینترنتی مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد است، اعلام کرد: برابر با بخش‌نامه بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها موظف هستند از تاریخ یکم خردادماه ۹۸ خدمات اینترنتی را در بستر رمزهای یک‌بار مصرف ارائه دهند تا امور شهروندی در خصوص حفظ حریم داده و نگه‌داری از اطلاعات شخصی رعایت شود.

بیشتر بخوانیم:
+ افزایش سقف برداشت از خودپردازها تا ۵۰۰ هزار تومان
+ برگشتن‌خوردن یک چک؛ بستن همه حساب‌ها در سیستم بانکی

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به ضمانت اجرایی این بخش‌نامه گفت: رکن ضمانت اجرایی این موضوع هنوز مشخص نشده ولی معلوم است که اگر بانکی این موضوع را رعایت نکند و مشتری آن بانک دچار ضرر و زیانی در این مورد شود؛ تمامی ضرر و زیان را بانک مربوطه باید پرداخت کند.

رمز‌های یک‌بار مصرف، بر بستر تلفن همراه صادر می‌شود و فقط برای یک‌بار آن‌هم در زمان محدود قابل استفاده است و برای استفاده بعدی، رمز جدید از طریق سیستم پیامک تلفن همراه، به صاحب کارت پیامک می‌شود.

ضمن این‌که در این سیستم نیازی به به‌خاطر سپردن رمز کارت بانکی نیست، و رمز برای هربار مصرف توسط بانک ایجاد و به مشتری از طریق سامانه بانک پیامک می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.