غله‌کاران کاشانی پایش آفت زنگ غلات را آغاز کنند

آفت زنگ غلات گندم و جوکاشان فردا  – رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی غله‌کاران کاشانی با توجه به بارندگی‌های اخیر نسبت به پایش آفت زنگ غلات در مزارع خود اقدام کنند.

عباس ارغوانی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که هوای کاشان تا روز پنج‌شنبه صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: وضعیت جوی جمعه و شنبه با کمی تغییر نیمه‌ابری و ابری بارش پراکنده باران همراه با و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سرعت باد تا به ۲۰ متر بر ثانیه نیز می‌رسد.

ارغوانی افزود: کمینه و بیشینه دما؛ به ۹ و ۲۸، سه‌شنبه به ۱۳ و ۲۹، چهارشنبه به ۱۶ و ۳۱، پنج‌شنبه به ۱۴ و ۲۸، جمعه به ۱۳ و ۲۵ و شنبه به ۱۴ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با نزدیک‌شدن به پایان هفته شاهد افزایش رطوبت نیز خواهیم بود.

وی با بیان این‌که دمای کمینه در مناطق کوهستانی بین ۴ تا ۶ درجه نسبت به مناطق دشت کمتر پیش‌بینی شده است، توصیه‌کرد: غله‌کاران کاشانی در صورت مشاهده آفت زنگ غلات با استفاده از نظر کارشناسان نسبت به مبارزه اقدام کنند و باغ‌داران نیز مبارزه علیه آفت لکه غربالی درختان میوه هسته‌دار پس از تشکیل میوه و  زنبور سیاه گوجه سبز را در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان همچنین تاکید کرد: عملیات سمپاشی یا محلول‌پاشی در گلستان‌های گل محمدی در مناطق کوهستانی شهرستان در مرحله شروع تشکیل غنچه و همچنین مبارزه علیه آفت شته طبق توصیه کارشناسان با اطلاع از پیش‏‌بینی‌های هواشناسی و در شرایط مساعد جوی انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.