نخستین جشنواره گل و گلاب نوش‌آباد برگزار می‌شود

جشنواره گل و کلاب نوش‌آبادکاشان فردا – رئیس شورای شهر نوش‌آباد از اجرای نخستین جشنواره گل و گلاب در منطقه کویری نوش‌آباد خبر داد.

ابوالفضل رافعی به ایسنا گفت: یک دهه است که کشت گل محمدی در مزرعه‌های منطقه نوش‌آباد آغاز شده است و در این مدت مساحت زیر کشت این محصول در منطقه از دو جریب به 30 هکتار رسیده است.

وی افزود: با توجه به بحران آب در کشور و ضرورت تغییر الگوی کشت، هزینه‌های تولید محصول و درآمد حاصل از اقتصاد کشاورزی، کشت گل محمدی توسط کشاورزان این شهر با استقبال خوبی روبه‌رو شده و این رقم هر سال رو به افزایش است .

رافعی خاطرنشان ساخت: گل‌های منطقه کاشان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه شکفته می‌شود در حالی که شکفتن گلستان‌های نوش‌آباد، از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع می‌شود که این زمان می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری در منطقه فرهنگی کاشان باشد.

وی تأکید کرد: علاوه بر توسعه باغ گل محمدی در نوش‌آباد، هفت کارگاه گلاب‌گیری نیز شروع به کار کرده است، که این صنعت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای جمعیت قابل توجهی از شهروندان داشته است.

به گفته رئیس شورای نوش‌آباد، این جشنواره پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه، در محوطه باستانی شهر ایلخانی نوش‌آباد برگزار خواهد شد که تشکیل کارگاه آموزشی با حضور پژوهشگران دانشگاه کاشان، معرفی جاذبه‌های گردشگری نوش‌آباد و تجلیل از کارآفرینان حوزه گل و گلاب از جمله بخش‌های این جشنواره است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.