پاکسازی معابر و جاده‌های کاشان در هفته زمین پاک

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: معابر و جاده‌های کاشان به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت سمن‌ها و دانش آموزان پاک‌سازی شدند.

حسین خادمی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به برگزاری پاک‌سازی طبیعت شهر برزک کاشان از تمام مظاهر آلودگی و پسماند در هفته زمین پاک اظهار داشت: این مراسم همزمان با روز زمین پاک با مشارکت شهرداری و شورای شهر برزک کاشان برگزار شد و دوستداران طبیعت از میدان بسیج، خیابان زاینده‌رود و تفرجگاه سرآسیاب شهر برزک کاشان این مراسم را آغاز کردند.

وی افزود: همچنین جاده کارخانه سیمان برزک کاشان، عوارضی باغ فین، بلوار امام رضا (ع) کاشان و محور اردستان با کمک شهروندان و دانش‌آموزان در یک برنامه فرهنگی ـ شهروندی پاکسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان این‌که این برنامه‌ها با مشارکت سمن‌ها اجرا شد اضافه‌کرد: تمرکز برنامه‌های ما در مدارس برنامه‌ریزی‌شده و بیشتر جنبه آموزشی و فرهنگی دارد. معتقد هستیم آموزش و فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین اجرا و حفاظت از محیط زیست در کودکان ما نهادینه شود.

خادمی  تصریح کرد: برنامه‌های زمین پاک در سال جاری با شعار حفاظت از گونه‌های زیستی، نه به پلاستیک و زباله برگزار می‌شود و به مدت یک هفته در شهرستان کاشان ادامه دارد و امید است با اجرای این برنامه‌ها گامی مؤثر در پاک‌سازی محیط زیست و نهادینه‌سازی سلامت آن برداشته باشیم.

هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت‌ آغاز شده است و تا هشتم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
گزارش تصویری از ناهید عسگری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.