یک خبر، یک خاطره

بهمن اورانیکاشان فردا –  بهمن اورانی / پس از این‌که یک رسانه اجتماعی در استان اصفهان فهرستی از اسامی دریافت‌کنندگان پاداش‌های نامتعارف اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین و بعضی مدیران شاهین‌شهر منتشر کرد، یک عضو شورای این شهر گفت: اگر سازمان بازرسی اعلام کند این دریافتی‌ها غیرقانونی است، آن را به خزانه شهرداری بر می‌گردانم …!!

عضو دیگر شورا که نام همسرش هم بدلیل عضویت در هیئت مدیره‌ی یکی از سازمان‌های وابسته شهرداری در این فهرست قرار دارد گفته است:  این مبالغ ناچیز است و همسرم می‌تواند به جای این‌که وقتش را در این هیئت مدیره تلف کند، بیرون از آن صدها میلیون درآمد کسب کند.

خاطرم است سال 86 که سید مرتضی بختیاری استاندار اصفهان بود، در اوج شعار انرڑی هسته‌ای حق مسلم ماست، دو جوان دوچرخه‌سوار با این شعار مسافت طولانی‌ای را رکاب زده بودند و با استاندار ملاقات کردند، در پایان این ملاقات، جوانان دوچرخه‌سوار مبلغی را به عنوان کمک‌هزینه ادامه سفر از استاندار درخواست کردند و استاندار هم بی‌درنگ طی یادداشتی از امور مالی خواست پرداخت شود.

بیشتر بخوانیم:
+ ضرورت خویشتن‌داری

راستش من که آن زمان در کسوت خبرنگار حوزه استاندار شاهد این دیدار بودم، صرفنظر از میزان آن مبلغ، کمی مکدر شدم که چرا به راحتی این‌گونه پول‌ها پرداخت می‌شود.

فردای آن روز کارمند امور مالی استانداری موضوعی را گفت که هنوز برایم خاطر‌انگیز است. او گفت: بختیاری این مبلغ و مبالغ مشابه را از محل حقوق و دستمزد خودش می‌پردازد. واقعا هیچ نظارتی قوی‌تر از وجدان‌های بیدار وجود ندارد.

هیچ سازمان بازرسی و هیچ محکمه‌ای مانند وجدان ، آن‌قدر توان‌مند نیست که مدام همراه ما باشد. هیچ مجازاتی سخت‌تر از عذاب وجدان نیست. هیچ شرمی بالاتر از دست‌اندازی به حقوق مردم مستأصل و گرفتار نیست.

مهم نیست سازمان‌های نظارتی به ما هشدار بدهند یا ندهند، مهم نیست چه میزان از اموال عمومی را برداشت کرده باشیم، مهم نیست خودمان مصوب کنیم و خودمان هم برداشت،‌مهم آن است که در هر زمان و مکان مورد بازجویی و بازرسی «وجدان‌ مان قرار بگیریم …

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.