چهاردهمین آیین نکوداشت فردوسی در آران و بیدگل برگزار شد

نقالی‌خوانی فرهمند و فرح‌دخت فرزانگان در بزرگداشت فردوسیکاشان فردا _ چهاردهمین آئین بزرگ‌داشت و نکوداشت فردوسی به همت موسسه فرهنگی «پالیز فرهنگ و فرزانگی» شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش شبستان چهاردهمین آیین بزرگ‌داشت و نکوداشت فردوسی با حضور شماری از دوستداران فردوسی، تنی چند از استادان دانشگاه، شاعران، نویسندگان و اندیشمندان و به همت موسسه فرهنگی «پالیز فرهنگ و فرزانگی» در آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در این مراسم گفت: شاهنامه فردوسی به عنوان شناسنامه قدیم ایرانی است که در پاسداشت تمدن ایرانی و فارسی نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانیم:
+
فردوسی و خظبه هاس نماز جمعه
+
بیضایی و شاهنامه فردوسی

«سعید ضابطی» افزود: بزرگ‌داشت فردوسی، بزرگ‌داشت رنج سی ساله این اعجوبه شعر پارسی و بزرگ‌داشت فرهیختگانی است که در زنده نگه‌داشتن نام فردوسی و سخن پارسی و فرهنگ پر گوهر ایران عزیز است.

در این آیین اساتید دانشگاه و فردوسی‌شناسان این نشست، با واکاوی اندیشه‌های فردوسی به بازشناسی «آزادی و آزادگی در شاهنامه» پرداختند، که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

بخش دیگری از این مراسم به شعرخوانی صائم کاشانی اختصاص داشت که یکی از چکامه‌های وطنی خود را درباره ایران خواند. اجرای برنامه سرود و نقالی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم هم از ۲۰ تن از فعالان فرهنگی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به پاس کوشش‌های فرهنگی و هنری ایشان در طول یک سال گذشته، با «نشان فردوسی» تقدیر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.