از گلایه‌ها و موانع پیش رو تا امیدواری‌ و قول‌های آقای شهردار

حوریه شیواکاشان فردا ـ پنج‌شب، جمع صمیمانه هنرمندان کاشانی با عنوان «دورهمی هنرمندان هنر شهر ایران، کاشان»؛ به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان و زیر آسمان خانه تاریخی زیبای آل‌یاسین برگزار شد.

جمعی با حضور هنرمندانی از رشته‌های مختلف: معماری، صنایع‌دستی، خوشنویسی، شعر، موسیقی، نویسندگی، تئاتر و سینما، عکس، گویندگی، نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی، که هر شب یک نماینده از هر رشته هنری، در حضور شهردار و مسئولین شهری، روی سن رفت و در فضایی صمیمانه به بیان دغدغه‌ها و موانع توسعه هنرش در شهر پرداخت.

هم‌صنفانی که شاید سال‌ها بود هم‌دیگر را ندیده بودند، حالا دیداری تازه کردند و احوالی از هم پرسیدند. هنرمندان دل‌نازکی که به‌واسطه طبع لطیف‌ِشان، کدورتی از هم داشتند، این چند شب، روی هم را بوسیدند و کنار هم نشستند.

صحبت‌هایشان با مسئولین و گپ‌و‌گفت‌ها، گاها تا ساعت ۳ بامداد هم طول کشیدند و اما هنوز هم حرف بود.

بیشتر بخوانیم:
+ پیشنهادی که ناب و بکر نیست، اما امتحان کنید آقای شهردار
+ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تالار هنرمندان اختصاص یافت
+ اختصاص ۵۰۰میلیون تومان برای آموزش شهروندی

دوست داریم که به این گرد هم‌آیی با رویکردی مثبت نگاه کنیم و امیدوار باشیم که ثمره این جمع و تعامل، اتفاق‌های خوشایندی باشد. تعاملی سازنده بین شهردار جوان و خوش‌فکر کاشان با هنرمندانی که فصل مشترک حرف‌ها و گلایه‌هایشان، بی‌توجهی به هنرشان است و ناامیدی از به ثمر رسیدن فعالیت‌هایشان در کاشان.

دورهمی هنرمندان کاشان با شهردار در برنامه هنر شهر ایران کاشانهنرمندانی که بعضاً علاقه به فعالیت‌های تیمی ندارند و ترجیح می‌دهند در کنج خلوتی برای خودشان کار کنند، روندی که شاید نتیجه نداشتن تعامل سازنده و صحیح با دیگر هنرمندان و البته با مسئولین شهری باشد. مسئولینی که حالا در اقدامی شایسته تصمیم گرفته‌اند که این ارتباط را ترمیم کنند.

شهردار کاشان در این دورهمی‌ها به این موضوع اشاره داشت که شاید پیش‌ازاین شهرداری را تنها نهادی خدماتی می‌دانستند، اما علاوه بر این، این ارگان، نهادی اجتماعی و انسان‌محور است و مدیریت شهری برای ارتقاء فرهنگ عمومی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی، به همکاری و همیاری هنرمندان نیاز دارد.

سعید ابریشمی‌راد گفت: به دنبال این هستیم که در حوزه فرهنگ و هنر با تشکیل «شورای هنری» علاوه بر شنیدن دغدغه‌های هنرمندان و رفع آن‌ها، ضمن هم‌افزایی فعالیت‌ها، ظرفیت‌های بالقوه را شناسایی و آن‌ها را در مسیر توسعه شهر به فعلیت برسانیم.

مسئولین شهری دعوت کردند و به‌رسم ادب هنرمندان شهر هم اجابت. از دغدغه‌ها و مشکلات‌ِشان گفتند و گلایه‌هایشان. حالا نوبت آن‌هاست که از هنرمندان حمایت کرده و فضا را برای پیشرفت و رشدشان فراهم کنند.

امیدواریم که سال بعد، تجدید خاطرات این چند شب، با شعف و سربلندی همراه باشد نه با حسرت و افسوس.

حوریه شیوا
مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ افطار با طعم سادگی
+ غروب نیمه شعبان، گذر از میان شلوغی‌های بی معنا
+ انگار خوشی‌های‌ِمان جایی جا مانده
+ عتیقه‌های هنجارشکن
+ بافت قدیمی کاشان؛ هویتی که فراموش شده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.