مهروموم شهر زیرزمینی نوش‌آباد برداشته شد

اویی شهر زیرزمینی نوش‌آباد در ۵ کیلومتری کاشانکاشان فردا – پس از گذشت ۱۸روز از مهروموم شهر زیرزمینی نوش‌آباد (اویی)، با توافقات انجام‌شده بین نهادهای مسئول استان، شهرستان و شهر نوش‌آباد این اثر مهم گردشگری فک پلمب شد.

به گزارش مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان، این بنای منحصر به فرد از امروز پانزدهم خردادماه برای پذیرایی از گردشگران آماده شده و دوباره چهره نوش‌آباد رنگ و روی میزبان میهمان‌نواز گرفته است.

بیشتر بخوانیم:
+ شهر زیرزمینی نوش‌آباد مهروموم شد
+ شهر زیرزمینی نوش‌آباد؛ بزرگ‌ترین معماری دستکند ایران

شهر زیرزمینی نوش‌آباد شنبه 28 اردیبهشت‌ماه و در روز جهانی موزه به برخی دلایل متفاوت مهروموم شده بود. در همان زمان مدیرکل میراث فرهنگی استان از فرماندار آران و بیدگل درخواست کرد برای برداشتن مهروموم این اثر باستانی و گردشگری برجسته منطقه اقدام کند. نتیجه این اقدامات 18 روز طول کشید و این اثر باستانی که مقصد گردشگری تورهای متعدد ایرانگردی است، امروز به روی گردشگران باز شد.

کانال مرکز کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان با اشاره به این‌که  در سال‌های اخیر مشاغل زیادی در نوش‌آباد و اطراف حول محور این اثر تاریخی شکل گرفته‌، اظهار امیدواری کرده‌است با درایت مسئولین و دیگر ذی‌نفعان هیچ‌گاه این فرصت از نوش‌آباد و مردم منطقه گرفته نشود و حرمت میهمان محفوظ بماند.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد با بیش از هزار سال قدمت، پس از باغ فین پربازدیدترین مکان تاریخی در کاشان و آران و بیدگل است و شهرت جهانی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.