استیضاح رای نیاورد/ ابریشمی‌راد شهردار کاشان ماند

سعید ابریشمی‌راد در شورای شهر در تبیین طرح پارک حاشیه‌ایکاشان فردا – با آبستراکسیون گروه اقلیت شورای شهر کاشان، نشست شورای اسلامی از رسمیت افتاد و استیضاح شهردار کاشان هم رای نیاورد و سعید ابریشمی‌راد کماکان شهردار کاشان ماند.

به گزارش اهل کاشانم، یک‌صدوششمین نشست رسمی شورای شهر کاشان، صبح شنبه ۱۸ خردادماه با حضور 9 عضو شورا آغاز شد که به دلیل اختلافات بین اعضا درباره پروژه زیرگذر مدخل‌شهر و ترک جلسه توسط چهار عضو شورا بدون نتیجه به پایان رسید.

بیشتر بخواینم:
+ زیرگذر اجرا می‌شود و روسیاهی به سنگ‌اندازان خواهد ماند

در این نشست ابتدا نامه‌های واصله توسط اعضای شورای شهر بررسی و گزارش رؤسای کمیسیون‌های شورا ارائه شد و در ادامه درباره تصمیم‌گیری موضوع نشست گذشته مرتبط با پروژه زیرگذر مدخل شهر بحث شد که در نهایت به دلیل قانع‌نشدن اعضا سوال‌کننده از شهردار کاشان، این نشست به صورت استیضاح شهردار برگزار شد.

هر چند در این نشست «سعید ابریشمی‌راد» شهردار کاشان حضور نداشت، ولی پنج عضو شورا به وی رای عدم اعتماد دادند و چهار عضو دیگر شورا با اعلام قانونی‌نبودن جلسه در این رای‌گیری شرکت نکردند.

بر اساس قانون برکناری شهردار نیازمند دو سوم آرا یا شش رای از اعضای شورا است که به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا استیضاح، سعید ابریشم‌ راد همچنان در مسئولیت شهردار کاشان باقی خواهد ماند.

در ادامه نشست علنی شورای شهر موضوعات مرتبط با شرکت آذرپاک بررسی شد و پس از آن مجددا اعضا درباره پروژه زیرگذر مدخل شهر بحث و گفت‌وگو کردند که «علی هاشمی‌طاهری» پیشنهاد رای‌گیری برای اخذ مصوبه توقف پروژه زیرگذر مدخل شهر تا زمانی که نظر کارشناسان عالی داده نشده را ارائه کرد که با مخالف چهار عضو شورا مواجه شد و با ترک صحن علنی توسط آن‌ها جلسه شورای شهر از رسمیت افتاد.

«حسینعلی وکیل»، «مجید شمس»، «مصطفی کردمیل» و «علیرضا پورعسگری» چهار عضو شورای شهر کاشان بودند که با اعلام قانونی‌نبودن این جلسه و در اقدامی اعتراضی صحن علنی شورا را ترک کردند تا این نشست بدون نتیجه یا مصوبه‌ای به پایان برسد.

علی رسول‌زاده، رئیس شورای شهر کاشان روند برگزاری این جلسه را مطابق قانون دانست و افزود: با توجه به ترک جلسه توسط چهار عضو شورا و از رسمیت‌افتادن آن نتیجه این نشست از طریق استانداری اصفهان یا فرماندار کاشان پیگیری خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.