واکنش به دغدغه‌های «ناگهانی» برخی فعالین

تخریب نماد سابق میدان امام حسین یا فلکه فین کاشانکاشان فردا ـ یک کانال تلگرامی در کاشان با انتشار تصویر توییت یک فعال سیاسی که دغده‌های محیط زیستی خود ار پزوژه زیرگذر کاشان در آن مطرح کرده بود، نسبت به سکوت این فعال و فعالینی از این دست در دوره شهردار قبل در قبال چنین خسارت‌هایی واکنش نشان داد.

کانال «با کاشان»  نوشت: «چندین اصله از درختان کهن‌سال فلکه فین را قطع کردند نه برای حل مشکل ترافیک، یا حتی برای اینکه مانع اجرای سازه محیطی بود. صرفا برای این‌که این سازه که به نازل‌ترین وجه کیفی ساخته شده، بهتر دیده شود.یادتان هست؟

در میخانه ببستند خدایا مپسند
که در خانه تزویر و ریا بگشایند.»

حسین قطنی‌باف فعال رسانه‌ای در توییتی نوشته بود: «آیا شهرداری کاشان قبل از قطع صدها درخت سبز برای اجرای طرح زیرگذر مدخل شهر، سازمان حفاظت از محیط زیست را مطلع کرده بود؟! درختان قطع‌شده در این طرح، دوباره از کف جوانه زدند …»

بیشتر بخوانیم:
+ اگر زیرگذر مطالعه قبلی نداشته، چرا اجازه داده‌اید شروع شود

در میدان امام حسین کاشان (فلکه فین) در زمان شهردار پیشین برای دیده‌شدن نماد کشتی نجات با آن حجم که کم‌ترین تناسبی با وسعت میدان یادشده ندارد و یکی از نمادهای مخرب منظر و مبلمان شهری است، شبانه چندین درخت کهن‌سال بدون مشورت و اطلاع فعالین محیط زیست بریده شد.

در پروژه زیرگذر کاشان از یک‌ماه قبل بحث انتقال درخت‌ها مطرح شد و سپس با نظارت فعالین محیط زیست، بیش از ۵۰۰ اصله درخت از محل پروژه به محل دیگری منتقل، کاشته و دوباره سبز شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.